Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Hjälp! skotern går konstigt 14 år 9 månader sedan #30108

• tekan03
  • tekan03 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Jag är super glad över familjens vskoter som är ny för säsången ( Rxt-x As 260 ) den har gått jätte bra hela tiden. :winner:
Den var inne på 50 timmars service igår, ungefär 2-3 körtimmar senare körde jag runt 12 knop (för att det var hastighetsbegränsat område) i vaxholm, helt plötsligt började den låta jätte konstigt och vibrerade hur mkt som helst. :winner: :winner: Efter olycken inträffade vände jag genast hem i 2-3 knop. Senare på eftermiddagen när jag skulle tanka våran lilla styrpulpet på en av sjömackarna i vaxholm pratade jag med en kille som hade en rxt-x 08, han sa att han trodde att jag hade sugit för mycket skit och att han hade haft samma problem då han hade sugit in en mindre tamp. Han sa att det inte var något stort problem och att jag kunde fixa det själv bara att jag behövde dra upp den på trailern så att jag skulle kunna komma åt. I värsta fall skulle jag lämna in den hos min skoter återförsäljare i Åkersberga .

Vet ni vad som har hänt?
Mycket tacksam för svar eftersom jag är lite rädd att det kan bli kostsamt för familjen.
MVH Tekan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Hjälp! skotern går konstigt 14 år 9 månader sedan #30109

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Har du bara fått in en bit tamp så är det lätt att ta bort den själv, Men är det något annat så skulle jag lämna den till ATV shopen då du har garanti på maskinen och börjar du mecka för mycket själv så kan det bli så att du gör mer skada än nytta. Så åk du till affären med den men börja med att krypa in under och titta i intaget så att det inte är någor där som sitter ivägen.

/Robban

Re: Hjälp! skotern går konstigt 14 år 9 månader sedan #30110

• tekan03
  • tekan03 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
OK, ska göra det tack för hjälpen !
MVH D

Re: Hjälp! skotern går konstigt 14 år 9 månader sedan #30125

• robbelibob
  • robbelibob Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Kan vara en liten grenbit eller vad som helst som fastnat mellan impellern och slitringen. Har hänt mig flera gånger, har du kikat än?
Kawasaki stx 15f -08

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder