Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Effektbortfall efter service 14 år 10 månader sedan #29767

• copilot
  • copilot Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Gjorde precis 10 tim-service och den som utförde detta lade in detta i datorn också. När jag skulle köra härom dagen verkade precis som det saknades typ 100 hästar. Den accelererade betydligt trögare än tidigare och när man tryckte fullgas låg varvräknaren och studsade mellan 7-8 000 varv. Verkar precis som någon spärr åkte in samtidigt som han lade in servicen i datorn. Mekarn har ingen aning om vad detta kan vara...

Någon som har en susning vad detta kan handla om? Samma grej hände vid samma tillfälle på kompisens maskin som är likadan.

Sea-Doo RXT IS 260

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #29855

• gustaf
  • gustaf Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
får säga att jag vart med om samma problem med min rxp-x 2011 efter 10 tim service... den går dåligt med begränsad effekt innan den blir varm de första 5 minuterna oså ligger varvet o pendlar som du beskriver.. undrar vad det kan vara. tog väck sadeln och fann att luftintaget fram på ena sidan, slangen där hade hoppat åt sidan kanske kan bero på de att den inte får rätt luftmängd åtgärdat nu men inte testat.

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #29861

• copilot
  • Senior Member
  • Senior Member
Hmm...märkligt.

Våra maskiner håller på så här oavsett om de är varma eller kalla. Felet kom som sagt direkt vid uppstart efter servicen. Enligt uppgift från USA ska det ligga inlagt ett inkörningsläge med motorbegränsning de första 10 timmarna. Kan den spärren hoppat in nu när mekarn kopplande in sin dator tro? Under inkörningsperioden gick maskinen som ett skållat troll.

Vi har nu felkod P1658 på båda maskinerna. Okänt om de associeras till motorproblemet.

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #29864

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
P1658
Damaged DESS key switch, damaged circuit wires, connector or ECM output pins is the info.

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #29889

• copilot
  • Senior Member
  • Senior Member
Tack Robban

Fick reda på idag att den felkoden kommer om man gör maskinen strömlös och sedan startar upp direkt igen. Ska checka i morrn om den har försvunnit.

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #29903

• gustaf
  • gustaf Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
kan man köpa ett sådant diagnosverktyg själv ? eller kabel o koppla till laptop eller hur fungerar det med att läsa av felkod?

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #29929

• copilot
  • Senior Member
  • Senior Member

Thorsson_ skrev: kan man köpa ett sådant diagnosverktyg själv ? eller kabel o koppla till laptop eller hur fungerar det med att läsa av felkod?

Här har du ett! Vet inte vad det kostar eller hur bra det fungerar.

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #30107

• gustaf
  • gustaf Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
är det någon som har minsta aning om vad det kan vara med min skoter ?
den går inte som den skall de första 5 minuterna, den vill inte varva över 5000 varv sen rätt som de e så går den riktigt igen. killarna på jetmarine vet inte vad det kan vara där jag hade inne den på 10 tim service.... orolig om det är nått annat?!

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #30173

• copilot
  • Senior Member
  • Senior Member
Verkar som Sea-Doo har kraftiga problem att få sina maskiner att snurra på med antalet hästkrafter det står på dekalerna...

Min har varit inne nu av anledningen som jag startade tråden med. Fick tillbaka maskinen och skulle ut och känna på grejorna. Den gick precis lika illa. Saknar full kraft och varvräknaren studsar mellan 7-8 000 varv. Denna gången fick jag bonus och nu dök "Limp Home Mode" i displayen upp också...suck.

Nu snackas det om att hela datorn ska bytas ut på garanti på min och kompisens maskin. Först hade den fel programvara och felkoderna öste in + fjädringen inte fungerade. Sen nu har datorn kraschat? Alla slangar och allt annat med skruvar är helt löst. Hoppar fel slang av sänker man ju maskinen. Vad är detta för skämt?

Var väl inte detta man tänkte på i första hand när man köpte en sprillans ny maskin för en s-tans massa pengar. :mad3;

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Effektbortfall efter service 14 år 9 månader sedan #30178

• gustaf
  • gustaf Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
ja va säger man....

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.076 sekunder