Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Missljud 14 år 10 månader sedan #29491

• mikael.bergman
  • mikael.bergman Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Jag servade min kompressor sent i höstas (nivado) , samtidigt bytte jag slitring o servade.(själv).
När jag körde för första gången idag fick jag ett lite "skramlande metallljud" på högre varv..
Inte jättemycket men jag reagerade iallafall.. kan detta ha nåt att göra med att dom bytte till stålbrickor i kompressorn ??

Jag puttrade runt ca: 30 min under 3000varv sen ökade lite, hörs inget då men när man sig 4500-5000 tycker jag mig höra nåt lätt "skramlande" ??

RXP 215 -06

Nån som har koll ??

Mvh

Micke

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Missljud 14 år 8 månader sedan #31340

• tedden
  • tedden Profilbild
  • New Member
  • New Member

mikael.bergman skrev: Hej!

Jag servade min kompressor sent i höstas (nivado) , samtidigt bytte jag slitring o servade.(själv).
När jag körde för första gången idag fick jag ett lite "skramlande metallljud" på högre varv..
Inte jättemycket men jag reagerade iallafall.. kan detta ha nåt att göra med att dom bytte till stålbrickor i kompressorn ??

Jag puttrade runt ca: 30 min under 3000varv sen ökade lite, hörs inget då men när man sig 4500-5000 tycker jag mig höra nåt lätt "skramlande" ??

RXP 215 -06

Nån som har koll ??

Mvh

Micke

Fick också ett "skramlande" ljud efter att jag servade kompressorn på min RXP -05, bytte till Riva Racing stålbrickor. Ingen annan som har fått liknande "missljud" efter kompressorrenovering?
Sea-Doo RXP-X 255

Re: Missljud 14 år 8 månader sedan #31343

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Kolla så inte lagrena har farit i kompressorn de hände på tjejens prova ta lös insugslangen på kompressorn och känn om de glappar axialt.

Re: Missljud 14 år 8 månader sedan #31346

• masa0423
  • masa0423 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Har samma problem, runt 5000 varv. Hörs inte mycket. Men det är något missljud. Hände efter att jag servade kompressorn och bytte ringar.
Har kört runt 60 timmar efter och inget har hänt. Dock är det störande att höra ljudet...
Sea Doo RXT

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.068 sekunder