Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Köpt RXP 215HK 07 och undrar vad man gör vid 50 timmars serv 14 år 10 månader sedan #29212

• vattenkraft
  • vattenkraft Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Skall hämta mitt livs andra vattenskoter om ett par dagar, en Sea-Doo RXP 2007 som i skrivande stund körts 47 timmar.

min fråga är rörande service osv...förre ägaren har låtit byta olja, stift osv varje år men inget kvitto finns på att tex slitring eller andra delar är utbytta.

Min fråga som glad amatör är bör jag lämna in den på verkstad och byta slitring och är det isf plast eller rostfritt stål som gäller, tycker mig kunna läsa ut här på forumet en del föredrar plast...men vad är det som avgör vilket man skall välja? ;)

Tacksam för tips så man förhoppningsvis får en problemfri sommar. MVH Claes

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Köpt RXP 215HK 07 och undrar vad man gör vid 50 timmars 14 år 10 månader sedan #29213

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Lämna in maskinen på en 50timmars service be dom att kolla spelet mellan slitring och impeller är det för stort byt slitring, du skall absolut ha en slitring i plast har du en i stål och du får in en sten så blir det riktigt dyrt då du måste byta impeller oftast men har du plast så brukar den klara sig och om det skulle bli en skada på den så är den billigare att byta.

/Robban

Re: Köpt RXP 215HK 07 och undrar vad man gör vid 50 timmars 14 år 10 månader sedan #29216

• vattenkraft
  • vattenkraft Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tack Robban för utförligt svar!

Kommer lämna den på service och be dem se över slitringen. Är ju skönt att få det bekräftat av proffs på en firma hur skicket är, inte kul ligga ute i spat och få stopp samt riskera få vänta på verkstadstid för renovering.

Ha de gott! MVH Claes

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.072 sekunder