Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Info center/färddator-problem (kan inte byta meny) 14 år 11 månader sedan #28119

• ekman_
  • ekman_ Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Har fått ett skumt problem på min Seadoo GTX DI -03.
Efter vinterförvaringen tog jag ut skotern för ett par veckor sedan och provkörde, allt var i toppskick, förutom att info-displayen endast visar RPM. Det går inte att byta med hjälp av "Mode"-knappen.

Har haft nere snart varenda kabel/koppling och kikat, allt ser jättebra ut.
Har kopplat ur och i batteriet, lossat o satt ihop kopplingar, bytt säkringar you name it..

Kan det vara något i mjukvaran?
Någon som haft liknande problem?

Tacksam för råd!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Info center/färddator-problem (kan inte byta meny) 14 år 11 månader sedan #28121

• sandell
  • sandell Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag hade ett liknande problem på min GSX Limited -98, där har jag för mig att det var ärg i kontakten till MPEM. Du kan ju lossa kontakten där och mäta med ett mätinstrument så vet du ju om knappen fungerar till att börja med.
RXT-X under uppbyggnad...

Re: Info center/färddator-problem (kan inte byta meny) 14 år 11 månader sedan #28122

• ekman_
  • ekman_ Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member

Sandell skrev: Jag hade ett liknande problem på min GSX Limited -98, där har jag för mig att det var ärg i kontakten till MPEM. Du kan ju lossa kontakten där och mäta med ett mätinstrument så vet du ju om knappen fungerar till att börja med.

Hade missat den viktigaste kontakten på MPEM.. var ärgat som f*n där.. gjorde rent och nu funkar det igen :winner:

Tack för tipset Sandell!! :winner:

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder