Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

(Felkoder och givare) Kabelmatta Rxt -07 14 år 11 månader sedan #28027

• alexander
  • alexander Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Först så vill jag bara säga hej till alla på forumet eftersom jag är ny här..
Är en kille från norrland som har stort motorintresse nu har turen kommit till vattenskotrar har köpt mig en deffekt RXT -07 tidigare ägare den innan mig köpte den och körde kanske halva sommaren utan problem men sen kom det upp nån felkod och den började gå dåligt så han lämnade in den på service och dom sa att kabel mattan var kass och att den måsta ha vare under vattnet. för dom rengör alla kontakter och fettar in med efter bara en stund så är det fullt med oxid där igen. nu till min fråga går det att köpa elsystemet löst och vad skulle ett sådant kalas gå lös på.. törs man starta den på land eller tar impellern skada av det ? Skulle vara bra om man kunde det så att man får reda på alla felkoder eller kan man få fram det på nått annat sätt..

Tack på förhand Alexander..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kabelmatta Rxt -07 14 år 11 månader sedan #28031

• harre
  • harre Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej! kul att du köpt en rxp, roliga åk!=) Köpte min föra månaden, en rxp-x 08:A , kört 2 ggr och fy fan vilka monster dom är=) Ja det går bra att starta den på land (en kortare tid om du pluggar in trädgårdslang så avgas får kylning) kör man för länge så kan man bränna packboxar vid skrovgenomföring till impelleraxel. Låter konstigt det där med att oxiden kommer tillbaka, har du köpt riktig kontaktspray? efter varje körning så ha sadeln borta så den kan lufta, annars samlas kondens som inte är bra för elen. Hoppas du får ordning på det!

/Staffan
Mvh Staffan

Re: Kabelmatta Rxt -07 14 år 11 månader sedan #28046

• alexander
  • New Member
  • New Member
ingen fler som har någon ide om vart man kan få tag på ett elsystem eller bara kabelpiskan till denna . hur får man fram felkoderna som? får nämligem inte gång displayen men när nyckeln sitter i så piper den två kortat pip följt av ett långt vad beyder det ?
Mvh Alexander

Re: Kabelmatta Rxt -07 14 år 11 månader sedan #28069

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
det långa pipet kan vara vad som helst, dom 2 korta pipen är typ "redo ljudet" men det långa pipet kan var aallt ifrån låg nivå av brännsle eller en felkod som varnar, någonting är inte rätt
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Kabelmatta Rxt -07 14 år 11 månader sedan #28072

• alexander
  • New Member
  • New Member
jo det är både lite soppa och en massa felkoder.. tex cam givaren tändspole 2 och 3 och insprutare 3 tankgivare. tänker att efter som alla dessa saker går på samma kabel så kanske det är nått fel på den .. tänkte se om man kan beställa bara den motorkabeln och se om det är den som det är fel på .. någon som vet vad det ska vara för värden på spridarna och tändspolen mm ....sen sitter det ett 500ohm´s motstånd i säkringslådan vad är det till för?? är det nått förmotstånd till spridarna?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.059 sekunder