Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

gtx 1998 en cylinder fylls med soppa när kranen är av?? 15 år 5 dagar sedan #27476

• gtx1998
  • gtx1998 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Skotern va svårtstartad, tog bort tändstiften tryckte på startknappen och fan flera liter soppa kom ut och det tar aldrig slut??? det ser ut som att det bara är en cylinder. När jag väl startat den går den bra, men står den i 3 min är det samma problem igen??? nån som vet nått om detta?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: gtx 1998 en cylinder fylls med soppa när kranen är av?? 15 år 5 dagar sedan #27477

• chrisse6
  • chrisse6 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Flotören har hängt sig??
Flotörnålstätning som gett upp??

/ Chrisse
www.italiabikecenter.com

Re: gtx 1998 en cylinder fylls med soppa när kranen är av?? 15 år 5 dagar sedan #27478

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23

Chrisse6 skrev: Flotören har hängt sig??
Flotörnålstätning som gett upp??

Sitter ingen flotör på en vattenskoter.... :-D men du behöver renovera dina förgasare så köp ett renoveringskitt till båda två å byt ut alla packningar å membran å nål med hus så är troligen ditt problem löst
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: gtx 1998 en cylinder fylls med soppa när kranen är av?? 15 år 5 dagar sedan #27481

• gtx1998
  • gtx1998 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Testade lite nu när jag körde. stänger jag av soppakranen typ 3 min innan jag stänger av skotern, så funkar det sen. Det är när kranen är på som den flödar soppa in i ena cylindern, sitter det ingen backventil på en slang som kan va trasig??, i övrigt går den kanon när man kör. Vill försöka allt innan jag ev skulle skruva ner förgasaren då jag vet att jag kommer ha sönder mer än jag lagar...

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder