Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Gtx 1998 läcker in vatten?? hittat en pump hur funkar den?? 15 år 6 dagar sedan #27463

• gtx1998
  • gtx1998 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Skulle sjösätta skotern idag och såg att det läcker in nånstans i motorutrymmet. innan jag hittat felet såg jag att det ligger nån form av "pump" på botten som ska på nått sätt suga ur vatten, från denna svarta kopp med massa hål i går en slang, som går ut bak i skotern, men den svarta koppen som jag kallar den är helt tom på innehåll, så min fråga är hur kan den suga ur vatten??

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Gtx 1998 läcker in vatten?? hittat en pump hur funkar de 15 år 6 dagar sedan #27464

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Den fungerar endast när du kör maskinen, det sitter ofta två stycken sådana utsug, därför sätter många även in en elpump i maskinerna som fungerar när man ligger stilla. Hittade du felet där vattnet kom in?
/Robban

Re: Gtx 1998 läcker in vatten?? hittat en pump hur funkar de 15 år 6 dagar sedan #27466

• gtx1998
  • New Member
  • New Member
Jo det stämmer sitter en på varge sida. men jag starta motorn när den stog på kärran för att se om det va så som du sa, men det kommer ingen vatten ut från slangarna? måste den ligga i vatten för att funka? nej tyvär inte hittat vart den läcker, ska undersöka mer imorgon. men förmodligen är det as svårt med min tur :)

Re: Gtx 1998 läcker in vatten?? hittat en pump hur funkar de 15 år 6 dagar sedan #27467

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
De fungera av självsug och fungerar endast när du har maskinen i vattnet och har drivning. Ett tips på att hitta en läcka är att du häller vatten i skotern så ser du var det rinner ut någon stans, men häll inte i för mycket vatten så att du får in vatten i elen eller motorn. Ofta så kommer det in vatten genom axel genomföringen pga lagret är slut av olika anledningar. Det är en av anledningarna varför man inte skall torrköra skotern på land för länge då det finns risk att du bränner lagret som tätar runt axel vid genomföringen.

/Robban

Re: Gtx 1998 läcker in vatten?? hittat en pump hur funkar de 15 år 6 dagar sedan #27468

• gtx1998
  • New Member
  • New Member
Perfekt då kan jag provköra utan att va rädd att jag kanske sjunker :) ska förasöka det du sa, o hälla i lite vatten o se vart de droppar. Ang torrkörning, jag körde ett par gånger typ 40 sek max är detta farligt? skramlade lite ur pumpen då?? tänkte att de va för att de inte va vatten som gav motstånd. Kan man känna om de är glapp i axeln? Tack för hjälpen!!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder