Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 15 år 2 veckor sedan #27217

• 88motorsport
  • 88motorsport Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 1
Hej,

Jag har köpt hem ett kompressorrenoveringskit från US. Nån som har tips inför utförandet?
Är det svårt?
RXT-X260 rs

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 15 år 1 vecka sedan #27394

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Nja är man normalhändig går det men det kräver specialverktyg.

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 11 månader sedan #28134

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Lämna till de som kan så slipper man läsa om en trasig motor pga rasad kompresso ;)
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 11 månader sedan #28142

• harre
  • harre Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej! tänkte köpa ett kit från 4-tecperf. Antar att det är där du köpte ditt, vad hamnade slutnotan på med frakt och ev. moms?

//Staffan
Mvh Staffan

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 11 månader sedan #28573

• 88motorsport
  • Senior Member
  • Senior Member
5000 inkl verktyg, frakt och moms ; )
Tänkte skruva imorgon kväll...
RXT-X260 rs

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 11 månader sedan #28698

• lerard
  • lerard Profilbild
  • New Member
  • New Member
Bara en undran, tar inte Saths Performance 5000:- för att renovera en kompressor?
Jag har inte köpt skoter ännu men ringde honom igår och frågade i förebyggande syfte:) Det här är absolut ingen reklam för honom, jag har aldrig träffat killen men han lät trevlig och kunnig och det verkar smidigare till nästa gång eller för andra som ska göra det. Man kan alltså skicka in kompressorn till honom och han skickar tillbaks den som jag förstod, så lite frakt tillkommer men jag uppfattade det som att delarna ingick. Antar att vi pratar 4-tec och vi pratade 215hk motorn. Nån här lär ju ha testat honom och bekräfta? Han sa att han renoverade 10-15 i veckan och han låg bra i pris.
Lerard
Seadoo GTX Limited -07 (SÅLD)

Seadoo RXP -10 beställd...[/size][/b]

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 11 månader sedan #28699

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Lerard skrev: Bara en undran, tar inte Saths Performance 5000:- för att renovera en kompressor?
Jag har inte köpt skoter ännu men ringde honom igår och frågade i förebyggande syfte:) Det här är absolut ingen reklam för honom, jag har aldrig träffat killen men han lät trevlig och kunnig och det verkar smidigare till nästa gång eller för andra som ska göra det. Man kan alltså skicka in kompressorn till honom och han skickar tillbaks den som jag förstod, så lite frakt tillkommer men jag uppfattade det som att delarna ingick. Antar att vi pratar 4-tec och vi pratade 215hk motorn. Nån här lär ju ha testat honom och bekräfta? Han sa att han renoverade 10-15 i veckan och han låg bra i pris.

Detta är ett klart bättre alternativ än att göra en renovering själv, då när man skall monterat ihop det hela måste dra det sista med moment nyckel skulle man göra fel så kan det bli JÄTTE dyrt. Och hur mycket sparar man på att göra det själv, nä lämna iväg grejerna till någon som vet vad dom håller på med så kan man göra det man själv är bra på att typ köra.
/Robban

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 11 månader sedan #28702

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Lerard skrev: Bara en undran, tar inte Saths Performance 5000:- för att renovera en kompressor?

Jag fick min fixad av Saths (Thomas) för några år sen och han gjorde det över dagen så jag har bara positivt om honom

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 10 månader sedan #28807

• 88motorsport
  • Senior Member
  • Senior Member
Hej,

Nu är kompressorn renoverad. Tog 3-4 h. Inga problem ; ) Lite meckigt att få isär den bara för muttrarna satt hårt och nyckeln jag köpte i mässing var väldigt mjuk=dålig.
RXT-X260 rs

Re: SeaDoo Kompressorrenovering - Hur gör man? 14 år 10 månader sedan #28810

• saths performance
  • saths performance Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 4
Hej!

Länge sedan sist men så här tidigt en lördagsmorgon tänkte jag göra ett inlägg!

Som Lerard säger, vi tar 3900:- för ett komplett kit som uppgraderar till samma som en 2008 och framåt! Sen tar vi 995:- för arbetet. Vi skickar tillbaka din nyrenoverade kompressor med DHL dagen efter.

Ha en bra sommar!
// Thomas / SATH´S Performance
040-630 09 93 ,

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.063 sekunder