Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXT-X 260 15 år 1 månad sedan #26594

• daniel_k3
  • daniel_k3 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Sådärja! då är man strax ägare till en ny pärla :)
nu väntar bara 10h tråkig inkörning... sen blir det lite ordentlig körning!!

Någon som har en, eller iaf kört en, isåfall, stor skillnad mot Rxp´n ? bara läst om det nya S3 skrovet, verkar ju helt fantastiskt :)

// Daniel
GP1300R - 2007 SÅLD

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXT-X 260 15 år 1 månad sedan #26596

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Välkommen till forumet Daniel, jag tror du kommer bli nöjd med din nya maskin den är riktigt trevlig att köra både snabb i sväng och riktigt bra när det börjar bli lite vågor, dok inte lika bra som Kawan i högsjö men det är ju inte någon nyhet. Har kört min 260 under hela 2010 ca 80 timmar och är mycket nöjd förutom att man vill att den skall gå snabbare på tävlingsbanan, men så är det väl alltid mycket vill ha mer.

Det var en del barnsjukdomar på den som de förhoppningsvis har fixat på Brp tills i år, så som lossnade kompressor slangar bultar som har varit dåligt åtdragna mestadels slarv vid monteringen. Ofta har återförsäljarna fixat detta innan de leverar maskinen till kunden, men ibland inte men då är det lätt att fixa detta själv och är du osäker så är det bara att ställa frågan här så finns det många som kan hjälpa dig.

/Robban

Re: RXT-X 260 15 år 1 månad sedan #26600

• daniel_k3
  • daniel_k3 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0

Robban skrev: Välkommen till forumet Daniel, jag tror du kommer bli nöjd med din nya maskin...

Det var en del barnsjukdomar på den som de förhoppningsvis har fixat på Brp tills i år, så som lossnade kompressor slangar bultar som har varit dåligt åtdragna mestadels slarv vid monteringen... är du osäker så är det bara att ställa frågan här så finns det många som kan hjälpa dig.

/Robban

Tackar! verkar vara ett trevligt forum, mest läst på greenhulk förr :)
jo, att de haft problem tidigare vet jag, polaren köpte en 2010 RXP-X och kompressorn lossnade och känner jag BRP´s produkter rätt så får man nog räkna med barnsjukdommar.. som tur är har jag ju ett par veckor i garaget innan det är dags för körning, ska gå över alla bulter och skruvar tänkte jag :)
har beställt skoten från USA, så någon direkt service från återförsäljare är nog bara att glömma, dessvärre...
Är det någon begränsning i ECU´n som måste plockas bort på 10h service?
tänkte sätta dit RIVA´s box som tar bort US begränsningen på 70 mph, det är väl de ända som skiljer på US och europamodellen om jag fattat rätt?!
GP1300R - 2007 SÅLD

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.063 sekunder