Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXP, RXT, GTX,GTI,XP m.fl Vad är skillnaden? 15 år 2 månader sedan #26268

• pavsu
  • pavsu Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej,
Jag är ny på detta forum och letar efter en lämplig skoter att skaffa inför sommaren. Letar och letar på blocket samt försöker läsa mig till den information som finns här på forumet.

Något jag inte riktigt kan haja är vad som är skillnaden mellan alla dessa olika Seadoo-modeller, men även yamaha, kawa etc etc...

Jag tycker det skulle vara lämpligt att under Seadoo och anslag(även de andra märkena) lägga in information om respektive modell. Det skulle nog underlätta en hel del då jag sett att många frågar efter samma sak rätt ofta.
Ni som sitter på denna kunskap skulle ni kunna dela med er av denna och fylla på denna tråd till att börja med och sen se om den kan hamna under anslag?

Information som effekt, kompressor, 4- eller 2-takt är ju information som är rätt väsentlig att skriva men fyll gärna på med så mycket som möjligt
RXP: Vad utmärker denna?
RXT: Vad utmärker denna?
GTX: Vad utmärker denna?
GTI: Vad utmärker denna?
XP: Vad utmärker denna?
Fler...?
Skiljer det mycket årsmodellerna emellan?

Tack på förhand!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXP, RXT, GTX,GTI,XP m.fl Vad är skillnaden? 15 år 2 månader sedan #26270

• maxxxor
  • maxxxor Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Gör bara än.

seadoo XP 97-02

förgasar motor på 130 hk och 951 kubik.
2 sitsig med max 160 kg last.

typ 60 liters tank?

aja litegrann ialla fall.

Re: RXP, RXT, GTX,GTI,XP m.fl Vad är skillnaden? 15 år 2 månader sedan #26275

• custos rxt-x
  • custos rxt-x Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 1
Information som effekt, kompressor, 4- eller 2-takt är ju information som är rätt väsentlig att skriva men fyll gärna på med så mycket som möjligt
RXP: Vad utmärker denna? En 2 sits, med 215 hk -(X-model 255) 1500 cc 4 takt motor med kompressor, rolig til skoj och race och indsjö..
RXT: Vad utmärker denna? en 3 sits, med 215 hk -(Xmodel 255) 1500 cc 4 takt motor med kompressor, lite större maskin (20-30 cm längre) bra til offshore
GTX: Vad utmärker denna? En 3 sits, med 155-215 hk, 4 takt motor 1500 cc, med och utan kompressor, finns ofte som lux model, limeted med gps,dybd mätre och olike extra grejor.
GTI: Vad utmärker denna? Är vidst en 3 sits, med en 2 takt 1000cc motor, 110-130 hk
XP: Vad utmärker denna? En 2 sits liten race model, skoj liten snap model, 1000 cc 110-130 hk väger mycket mindre och lite mer känslig på offshore..

Hoppas det hjälper lite....

Jag tycker selv en rxt är en bra allrounder, do man fortfarende kan ha mycket skoj, och fortfarende ha med en kompis/tjej kompis, dra wake/ski....
Men alle är olike, but just my choise..
Custom Rxt-XX Riva Racing stage 3 ;o)

Re: RXP, RXT, GTX,GTI,XP m.fl Vad är skillnaden? 15 år 2 månader sedan #26298

• pavsu
  • pavsu Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Det här är ju en kanonbra start. Vad talar emot att lägga in den här under anslag och sedan bara fylla på? Man skulle ju dock kunna strukturera upp det lite mer tydligare och fylla på med ännu mer info som folk har...?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder