Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Läcker skotern? 15 år 5 månader sedan #24557

• vedboden
  • vedboden Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Jag har fått in lite för mycket vatten i skotern dom senaste gångerna jag har åkt, visserligen har jag lekt och skotern varit mer eller mindre under vatten men tycker ändå det är mer än normalt.

Jag tänkte om man kunde kolla det på något sätt, jag har en hel del skarp under men inte så det är hål någonstans. Kan man hälla i vatten i skotern när den står på trailer och sen se om det rinner ut någonstans? Naturligtvis inte fylla den hel men lite grann?

Några tips, eller är det fullt normalt att det kommer in en del vatten?

Ni som läst mina trådar tidigare vet att jag är helt puckad men jag har INTE glömt bottenpluggarna, hehe

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Läcker skotern? 15 år 5 månader sedan #24558

• vedboden
  • vedboden Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Var ute och kollade lite på sjön idag, skotern går som en dröm men efter 10 min körning så tog jag upp den på trailern och kollade under baksätet och där har det kommit in vatten igen, det är helt uppenbart att det inte ska komma in så mycket.

Jag startade den på land och såg att under bälgen så "blåser" det i vattnet, jag har fått lämna in skotern för byte av denna bälg förut en gång och det kostade 5 loppor, inte så roligt att betala det igen, då såg jag att det var hål i bälgen, det gör jag inte nu.

Hur ser det ut på insidan? där bälgen sitter fast? Det är nån plastkåpa över där nu så det syns inte, kanske bara är slangklämman som inte sitter på bra om det är en sådan där.

HJÄLP MIG :) Någon som vill skruva lite med min skoter för en billig penning i Örebro området?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.051 sekunder