Jag köpte en sån i förra veckan.
Verkar vara en alldeles förträfflig maskin, och jag kan tänka mig att den är riktigt driftsäker också. Den har ju all finess som man kan önska av en "enkel" maskin, back, startspärr och separat oljeblandning (om man nu vill ha den inkopplad). Instrumenteringen är enkel med en soppamätare och varningslampa för låg oljenivå. Prestandamässigt så är den iofs ljusår ifrån de nya fyrtaktarna med dubbelt så stora motorer, men det vet man ju om eftersom det är just en 720 med 85 hkr. Min mätte 38,8 knop med gps, fast det kan väl variera lite beroende på motorns skick samt hur fin slitring och impeller man har. Jag kan nog tänka mig att ett fint välservat exemplar kan toppa mellan 40 och 45 knop. Skrovet är ju av det senare snittet, lite bredare och med den fina badbryggan där bak så det blir lätt att ta sig upp ur vattnet. Den är väldigt stabil när du är stillastående i vattnet, och den uppför sig otroligt fint i svängarna när du kör.
Hoppas du fått svar på din fråga nu. Själv skall jag fortsätta mecka med min.
Den läckte in en massa vatten i skrovet under min jungfrufärd, och till slut så kom det in vatten i cylindrarna som knäckte vevstakslagrena. Så jag hann få tre fina timmars körning innan den packade ihop.
Visst ja, Den har också sjukt stora förvaringsfack, riktigt bra om man skall ut och semestra en vecka i skärgården. En riktig kombi.
Mvh