Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Seadoo RXT 215 köpråd? 15 år 7 månader sedan #23552

• mrsnoggen
  • mrsnoggen Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej !

Är ute efter skoter och skall åka och titta på en RXT 215 i helgen. Har egentligen ställt in mig på en
Yamaha FXHO 06-08 Då jag hört att dessa är riktigt drift säkra maskiner. Men har nu hittat
En RXT -05 med ny motor/kompressor med stålbrickor i kompressorn istället för original keramik brickor.

Vad säger ni? Skall jag lägga till 10000:- -20000:- extra vilket är ungefär vad jag kan hitta en FXHO för
eller vågar jag köpa en seadoo? Finns det fler svaga punkter på seadoon att passa sig för än just
Keramik brickorna i kompressorn? Kan också tillägga att jag kan skruva en del själv då jag varit båtmekaniker några år. Har dock aldrig sysslat med vattenskotrar.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo RXT 215 köpråd? 15 år 7 månader sedan #23564

• agi94
  • agi94 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Köp yamahan istället mycket bättre:)
•Seadoo rxp-05 69,0 knop/ 79,4 mph
<a class="postlink" href="www.guppa.se/index.php?option=com_jfusio...&f=10&t=5474" onclick="window.open(this.href);return false;">www.guppa.se/index.php?option=co ... =10&t=5474
•Seadoo rxt-05

Re: Seadoo RXT 215 köpråd? 15 år 7 månader sedan #23566

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
"vågar köpa" :P just rotax motorn har ju visat sig vara den mest driftsäkra av alla dem alla

vad jag vet så finns det inget att "passa sig för" ang själva motorn.
RXP 2004, Riva steg II

Re: Seadoo RXT 215 köpråd? 15 år 7 månader sedan #23581

• mrsnoggen
  • mrsnoggen Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Okej ska kika på den i eftermiddag och får bilda en uppfattning. Jag hade även kontakt med
Nivado häromdagen och frågade om det var bekymmer att beställa delar till den eftersom den
är importerad från usa. Enl killen jag pratade med där så skulle inte det spela någon roll.

Seadoon ligger ju klart mer rätt i pris än vad jag skulle ge för en yamaha. Dessutom är den betydligt rappare också vad jag kan förstå. Vi får se om det blir någon affär. Men då finns det med andra ord inga andra "större" svagheter än just kompressorn?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder