Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Gratta! 15 år 7 månader sedan #23235

• hernberg
  • hernberg Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Sea doo RXP-X 255

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23236

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
GRATTIS och välkommen till Guppa! Fan vad kul. :-) Jag kör själv en RXP-X 09:a och är supernöjd med den. Den är precis ett år gammal nu (köpte den i augusti/september förra året) och har kört 82 timmar hittils.

Vart bor du och kommer att köra?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23247

• hernberg
  • Senior Member
  • Senior Member

Lime skrev: GRATTIS och välkommen till Guppa! Fan vad kul. :-) Jag kör själv en RXP-X 09:a och är supernöjd med den. Den är precis ett år gammal nu (köpte den i augusti/september förra året) och har kört 82 timmar hittils.

Man tackar! :-) Super att du är nöjd med den, var nog från dig jag fick inspirationen att köpa maskinen jag köpte! ;P Den här som jag köpte var knappt använd, den har gått 0,5-1 timme! Så jag tror jag gjorde ett super kap, dock väntar ju service snart då :-)

Bor i Sandviken strax utanför Gävle. Så jag kommer åka mest i sjöarna runt Sandviken och Gävle kusten. Men det är ju inte så svårt att frakta den någonstans har jag märkt går ju skit smidigt (hämtade den i Göteborg) så jag kommer garanterat åka till Stockholm och guppa lite i vågorna efter färjorna som jag sett på film! :-)

Du själv då? Håller du till i huvudstaden eller?

*edit
Går den lika bra på 95 som 98oktan?
Ursäkta men kommer nog fråga lite dumma frågor, vill ju inte göra nå fel :-)
Sea doo RXP-X 255

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23261

• 95felgyl
  • 95felgyl Profilbild
  • New Member
  • New Member
har också en rxp x och jag kör min på 95, står vid tanklocket att det bör vara över 91, ju renare desto bättre, men det är sån liten skillnad.

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23264

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag kör nästan alltid 95. Körde 98 i helgen när jag tävlade i Gävle men märkte ingen skillnad. Hastigheten på den där maskinen beror mer på typen av vatten (platt eller vågor) än oktanhalten i bensinen.

Jag kör mest runt Stockholm och ibland uppe i Norrtälje med jollo. Tävlade dock i Gävle Offshore i helgen och gillade verkligen vågorna där uppe, så det blir förhoppningsvis en resa dit upp igen och leka lite med Conny och grabbarna. :-)

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23284

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Köpte du den som en tjej i Borås skulle sälja? hade gått ca 2 timmar...?

hernberg skrev:

Lime skrev: GRATTIS och välkommen till Guppa! Fan vad kul. :-) Jag kör själv en RXP-X 09:a och är supernöjd med den. Den är precis ett år gammal nu (köpte den i augusti/september förra året) och har kört 82 timmar hittils.

Man tackar! :-) Super att du är nöjd med den, var nog från dig jag fick inspirationen att köpa maskinen jag köpte! ;P Den här som jag köpte var knappt använd, den har gått 0,5-1 timme! Så jag tror jag gjorde ett super kap, dock väntar ju service snart då :-)

Bor i Sandviken strax utanför Gävle. Så jag kommer åka mest i sjöarna runt Sandviken och Gävle kusten. Men det är ju inte så svårt att frakta den någonstans har jag märkt går ju skit smidigt (hämtade den i Göteborg) så jag kommer garanterat åka till Stockholm och guppa lite i vågorna efter färjorna som jag sett på film! :-)

Du själv då? Håller du till i huvudstaden eller?

*edit
Går den lika bra på 95 som 98oktan?
Ursäkta men kommer nog fråga lite dumma frågor, vill ju inte göra nå fel :-)

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23286

• conny
  • conny Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Lime skrev: Jag kör nästan alltid 95. Körde 98 i helgen när jag tävlade i Gävle men märkte ingen skillnad. Hastigheten på den där maskinen beror mer på typen av vatten (platt eller vågor) än oktanhalten i bensinen.

Jag kör mest runt Stockholm och ibland uppe i Norrtälje med jollo. Tävlade dock i Gävle Offshore i helgen och gillade verkligen vågorna där uppe, så det blir förhoppningsvis en resa dit upp igen och leka lite med Conny och grabbarna. :-)

Du är alltid välkommen upp Lime !
Först till Eggegrund vinner......

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23288

• peter e
  • peter e Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Grattis till köpet! tror du blir riktigt nöjd. men tror att du skall kolla detta med bensinen
(ang oktan tal) för är det inte så att seadoo rxp-x skall ha 98 i tanken? jag tror att usa /kanada inte mäter oktan som vi gör. Tror att när dom tex skriver 95 okt så är det 98 oktan hos oss? rätta mig gärna om jag har fel :)

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23293

• hernberg
  • Senior Member
  • Senior Member
Alright än så länge har jag bara 98 i tanken :) har varit ute idag och är kanon nöjd med maskinen än så länge!;) ang inkörning, såg nånting om att man ska göra hyffsad hård inkörning och har även läst att man ska köra lugnt i 10tim. Vad stämmer? Allt annat ska ju ha en lugn inkörning.
Sea doo RXP-X 255

Re: Gratta! 15 år 7 månader sedan #23295

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Manualerna säger väl lugnt först timmarna men återförsäljaren som jag köpte av sa att jag skulle "köra som jag stulit den" - dvs full gas nästan direkt. Värm upp ordentligt innan. Ca 10-15 minuter. Gasa upp till 50% gas och släpp lugnt efter ett par sekunder. Gasa upp till 75% och släpp lugnt efter ett par sekunder. Gör likadant till 100% och när du släppt för tredje gången så är det bara att börja gasa. Tänk på att variera varvtalet och inte ligga konstant på ett visst varvtal längre stunder.

Det var så jag gjorde och min skoter har gått felfritt (förutom ett batteri som pajade nu i sommar) i 82 timmar på ett år. Den går fortfarande fort (61-62 knop) och accelererar riktigt bra. :-)

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.067 sekunder