Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Var finns det seadoo verkstad runt småland 15 år 8 månader sedan #21963

• wake
  • wake Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Behöver lämna in min skoter på verkstad runt trakterna i småland, dock verkar det vara svårt att hitta seadoo verkstäder i närheten :(

Ni som vet var det finns duktigt folk typ i jönköping, halmstad, helsingborg?
Tacksam för tips!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Var finns det seadoo verkstad runt småland 15 år 8 månader sedan #21974

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
Vart bor du?

Jag bor nere i växjö å lämnade ett par gånger till Bil & Marin men dem är inte aukturiserade så hade lite problem med det så slutade med att jag började serva den nere i ronneby på Ekenäs maskin & motor service vilket jag är nöjd med, dock blir den ståendes länge där har jag märkt men de kan sin skit iaf ;)

Mvh/
Erik
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Var finns det seadoo verkstad runt småland 15 år 8 månader sedan #21975

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag bor i ljungby så jag har bara 7 mil till bil å marin i växjö men grejen är den att jag redan haft den inlämnad där i somras och dom lyckades inte hitta felet så de känns meningslöst att lämna in den där igen.

De är ju inte jättelångt till ronneby så det vore kanske ide att lämna in den till dom, har du nåt nr dit?

okej, varför tar det lång tid för dom, har dom mycket att göra?

mvh Björn

Re: Var finns det seadoo verkstad runt småland 15 år 8 månader sedan #22006

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
Okey ne jag har inte heller den bästa erfarenheten av dem så förstår du inte vill lämna den igen. De kör ju mest yamaha nu.

Men vad va de för fel på din skoter som dem inte löste?

Men ekenäs har jag bara bra erfarenhet av, en gubbe å hans dotters man som driver en egen liten marina på baksidan av deras hus å har lite småbåtar + mkt skotrar å kan sin skit. däremot har det vart att de haft mkt att göra å jag felsökte min skoter där första hösten när en givare krånglade å då stod den aug.-dec. men skulle ju inte köra ändå då men lite jobbigt. Men en vanlig service löser dem ju på en dag om man inte vill åka för mkt.

Numret är iaf. Ekenäs Marin & Motorservice: 0457-70378

Hopppas det löser sig!

Mvh/
Erik
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Var finns det seadoo verkstad runt småland 15 år 8 månader sedan #22015

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member
okej, tack för numret, ska pröva att slå honom en signal imorgon så får vi se vad han säger..

jag har skrivit om problemet i lite andra trådar men har fortfarande inte hittat felet så nu får jag lämna in den, dom har bytt styrbox och den skickar på alldeles för mycket bränsle så den måste ställas in om det går, hoppas de annars blir det ett dyrt kalas!!

Re: Var finns det seadoo verkstad runt småland 14 år 2 månader sedan #33978

• krillesimport
  • krillesimport Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

Wake skrev: okej, tack för numret, ska pröva att slå honom en signal imorgon så får vi se vad han säger..

jag har skrivit om problemet i lite andra trådar men har fortfarande inte hittat felet så nu får jag lämna in den, dom har bytt styrbox och den skickar på alldeles för mycket bränsle så den måste ställas in om det går, hoppas de annars blir det ett dyrt kalas!!

Hej!
Ja ush för bil och marine i Växjö :evil:
Dom va toppen innan dom bytte ägare :evil:
Lämmnade in min super trimmade gpr1200 04a till dom pga förgasar fel (gick ojämt)
Tog bara en 3veckor innan dom började kolla på den + 5samtal senare.
Dom ringde och sa att dom fixat den :evil:
Satte mig i bilen med 30kärra och körde 14 mil tur och retur och 7800kr fattigare :evil:
Kom hem skulle starta vattenskotern/jaha den gick inte ens igång :evil:

Ringer till Bil och marin i Växjö - Ja den va lite svårstartad säger dom nu..men den gick bra när vi provkörde den(men kör hit den igen så ska vi kolla på den :evil: Gratis säger jag då!!!!!
Sätter mig i bilen igen 3 dagar senar med en 30kärra och kör 14mil :evil:
och lämmna in den igen!!!
Hämmta ut den 5dagar senare och då ber jag om att vi ska provstart den på land,då min tillit på Bil och marin är = med 00000.
Den startar men går ojämt,Dock säger Växjö marin att dom provkörde den med bra resultat 78mph och jag nöjer mig med det.dock skyllde dompå varandra vem det va som provkört :evil:
När jag kom hem gick den starta med (strartgas) bara docg i vattnet då den fick för lite bränsle eller luft!
Seadoo Rxp-x 2008såld
Seadoo Rxp 2005såld
Kawasaki Ultra 260såld
Bayliner 2050 5.0l bowrider
Rinker Captiva 350 magnum
Sunseeker 26ft
Sharp 26ft 450hk 63knop

Re: Var finns det seadoo verkstad runt småland 14 år 2 månader sedan #33979

• krillesimport
  • krillesimport Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

Krillesimport skrev:

Wake skrev: okej, tack för numret, ska pröva att slå honom en signal imorgon så får vi se vad han säger..

Slutade med att jag sket i allt och sålde vattenskottern som den va och förlorade 25.000 + 7800kr som jag betalt till Växjö marina + bensin kosnad för 50 mil 1000kr.
Så ett stort tack till Bil och marin växjö som verkligen inte kan sin sak...pengar går före i deras ögon---inte (NÖJDA KUNDER) :twisted: :twisted:

Så tänk er för innan ni ska lämmna in eran vattenskoter där eller båt som ska vara smålands stårsta marina xD XD !!!

Såg att du med va från Ljungby/Kör du i Bolmen då???

Mvh krille

Hej!
Ja ush för bil och marine i Växjö :twisted:
Dom va toppen innan dom bytte ägare :twisted:
Lämmnade in min super trimmade gpr1200 04a till dom pga förgasar fel (gick ojämt)
Tog bara en 3veckor innan dom började kolla på den + 5samtal senare.
Dom ringde och sa att dom fixat den :twisted:
Satte mig i bilen med 30kärra och körde 14 mil tur och retur och 7800kr fattigare :twisted:
Kom hem skulle starta vattenskotern/jaha den gick inte ens igång :twisted:

Ringer till Bil och marin i Växjö - Ja den va lite svårstartad säger dom nu..men den gick bra när vi provkörde den(men kör hit den igen så ska vi kolla på den :twisted: Gratis säger jag då!!!!!
Sätter mig i bilen igen 3 dagar senar med en 30kärra och kör 14mil :twisted:
och lämmna in den igen!!!
Hämmta ut den 5dagar senare och då ber jag om att vi ska provstart den på land,då min tillit på Bil och marin är = med 00000.
Den startar men går ojämt,Dock säger Växjö marin att dom provkörde den med bra resultat 78mph och jag nöjer mig med det.dock skyllde dompå varandra vem det va som provkört :twisted:
När jag kom hem gick den starta med (strartgas) bara docg i vattnet då den fick för lite bränsle eller luft!

Seadoo Rxp-x 2008såld
Seadoo Rxp 2005såld
Kawasaki Ultra 260såld
Bayliner 2050 5.0l bowrider
Rinker Captiva 350 magnum
Sunseeker 26ft
Sharp 26ft 450hk 63knop

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.072 sekunder