Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Seadoo RXT Funderingar kring köp 15 år 8 månader sedan #21746

• florre
  • florre Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej på er!

Ska åka och titta på en Sea doo RXT imorgon, en 2005 med 120 timmars gångtid, enligt säljaren är den servad regelbundet och går helt felfritt. Har läst lite på forumet om kompressorer som rasar osv. Och jag tänkte bara kolla med er som har koll på läget.

Vad säger ni om den skotern? Vad bör jag ha i åtanke när jag kollar på den, något speciellt man ska vara extra uppmärksam på?

Tacksam för svar!
Sea doo RXT 2005

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo RXT Funderingar kring köp 15 år 8 månader sedan #21748

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Be att få se kvitton och papper på servicarna. När man servar hos auktoriserad verkstad (kanske andra också, vet ej) så brukar man få ett utskrivet papper med data om skotern. T.ex gångtid m.m. Kan vara bra att kolla att den verkligen servats. När jag köpte en RXP 2006:a så sa han att den var servad nyligen och jag missade att kolla vad för papper jag egentligen fick. Det visade sig att den inte fått sin 100h service och kompressorn rasade till slut.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Seadoo RXT Funderingar kring köp 15 år 8 månader sedan #21763

• florre
  • Junior Member
  • Junior Member
Okej, tack för svaret! Så gångtiden är "inga problem" om servicen har blivit gjord korrekt?
Sea doo RXT 2005

Re: Seadoo RXT Funderingar kring köp 15 år 8 månader sedan #21767

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag har hört talas om helt ny RXT-X RS 2010:or som rasat kring 10 timmar, äldre modeller som rasat vid 90 och de som är uppe i 200 utan problem. Jag tror nog att det är svårt att kolla hur den skötts och om det kommer att hålla länge eller inte. Man får väl kolla hur den ser ut utanpå och inuti och försöka få sig en uppfattning om det känns som att man tagit väl han dom den. Men jag skulle inte vara orolig över 120 timmar på en 2005:a. Det är normalt att ligga där någonstans.

Själv är jag uppe i 72 timmar och min är inte ens ett år gammal. jollo och gorby fick sina nya i mitten av maj och är kring 50 timmar redan (om de inte passerat redan).

Du kan kika på impellern och slitringen och se om de ser fräscha ut. Kanske kolla efter sprickor i pumptunnel/skrov. Starta och lyssna efter missljud. Ta en provtur innan du köper! Flera på forumet har köpt grisen i säcken och kommit hem och upptäckt att skotern går "som en påse nötter" pga att kompressorn rasat. Har du aldrig kört skoter själv så kan det vara bra att ha med någon som kört förut och vet hur det skall låta och kännas när du provkör.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Seadoo RXT Funderingar kring köp 15 år 8 månader sedan #21780

• florre
  • Junior Member
  • Junior Member
Precis vad jag behövde veta! Får helt enkelt kolla imorgon. Tack åter igen.
Sea doo RXT 2005

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.059 sekunder