Tjena!
Har ett litet problem som uppstod igår och hela förloppet va såhär:
Vi va ute å körde lite här på öland och precis innan vi drog in så gled jag över ett litet litet område med sjögräs som dök upp framför mig. gled bara på tomgång igenom och märkte inte så mkt mer men blev lite orolig att det fastnade, dock gasade jag till men tycker inte jag fick upp axxet igen utan gled ist in på näst intill tomgång direkt till hamnen och upptagningnen, ca 50 m dit. När vi drog upp den så satt det en näve full med sjögräs vid gallret så va ju förstårligt att det inte blev ngt drag i den. Så drog upp den till stugan och rensade på det lilla sjögräset som då fanns kvar. Sedan täntke jag skölja ur han med eftersom vi kört saltvatten, kopplade vatten å startade den å hörde då ett hemskt metalliskt ljudfrån impelldelen.
Skruvade då bort intagsgallret men hittar inget som kan studsa mot impellen. däremot rycker jag lite i axeln å känner då ett glapp mot impellen och att denhär plastkonan som sitter före impellen är lös å går att skjuta fram och tillbaka ca 5-10mm.
Är det ngn vänlig själ som kan hjälpa mig med detta problemet, är på öland så har inte tillgång till ngn service.
Tack så mkt på förhand!
Mvh/
Erik