Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 10 månader sedan #18922

• rooobbi
  • rooobbi Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Jag la i min vattenskoter förra helgen ! och innan jag skulle lägga i den så tanka jag upp den fullt med bensin och blandade även i 2takts olja direkt i tanken för jag hade glömt bort att det var separat olje tank på den ! Så jag körde ett litet varv men den gick inte alls som den skulle så då kom jag på att jag hade ju separat olje tank och jag hade blandat i bränslet också. Så jag tömde tanken på så mycket bensin jag kunde sen slog jag i ren bensin igen å körde. Men jag får den inte och gå alls som den ska... Det är skit dålig acc i den och den varvar bara runt 4500. men när man har kört en stund och försökt fått den å gå bättre så börjar den göra det med. men den hackar som fan. typ som att den misständer eller nåt ? Är det nån som kan veta vad som har hänt ?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19014

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Låter motorn konstigt ?
Den separata smörjningen smörjer även dina Ramlager separat, det går inte att göra som på en vanlig rx och fimpa oljepumpen på de.

Men om det var kvar olja i olje tanken så med lite tur är det stiften som har sotat igen, skulle då tippa på att de är rättså svarta. Byt stiften hursomhelst.

Ta ur stiften och försök att vrida drivaxeln för hand och känn om motorn går ovanligt trögt.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19096

• rooobbi
  • New Member
  • New Member
Jodå den separata olje tanken var full med olja.

Okej då ska jag prova och ta bort tändstiften och se hur dom se ut och byta dom.

Men finns det något bränsle filter på denna maskin ? Och vart sitter det då ?

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19105

• stoffer
  • stoffer Profilbild
  • New Member
  • New Member
Har för mig att det sitter på höger sida av förvaringsutrymmet.

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19115

• rooobbi
  • New Member
  • New Member
Jaa okej jag får vell försöka kolla lite mer. För jag har inte sett nåt än ? är det bara ett sånt vanligt litet runt bränsle filter ?

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19116

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Bytt soppa och stift så kommer den säkert gå bra igen.
I värsta fall så kanske dina spridare har kleggat igen lite 2 takt oljan men av lite olja borde de inte gå sönder snarare funkar bättre igen.

På den vanliga RX:en så sitter filtret till höger om tanken på skrovets sido vägg dvs den motsatta sidan där back reglaget sitter.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19117

• rooobbi
  • New Member
  • New Member
Yes jag ska åka ut till den imorgon och kolla på stiften och ta reda på vad det är för stift jag har så blir det att inhandla nya ! Du kanske vet var det ska vara för stift på en sån maskin ?

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19119

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Om du tar bort sadeln så ska det stå på en vit klister lapp vad du ska ha för stift i din motor, man vet ju alldrig vad nån annan har satt i den tidigare.

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19122

• rooobbi
  • New Member
  • New Member
Jaha okej. Men måste man inte skruva bort massa saker för att få bort sadeln har jag för mig? För jag har ju stötdämpare på min sadel. Jag har för mig att det bara stog ngk R på stiften som satt på nu så dom är nog bytta till det.

Re: Seadoo xpdi HJÄLP ! 15 år 9 månader sedan #19744

• rooobbi
  • New Member
  • New Member
Satte i dom 2 nya tändstiften idag och han gick som en klocka igen, yes ! Tack så mycket för hjälpen.

Har ännu en fråga. Är det nån som vet vart man skulle kunna köpa lite färg till sin skoter ? skulle vilja bättra på några repor som har blivit ?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.065 sekunder