Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18708

• stranden72
  • stranden72 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Som sagt är sugen o slänga mig i bilen imorgon o titta eller inhandla en rxp -06 som jag hittat men det är ju meningen att tjejen ska kunna åka med även lite längre sträckor.Men jag tycker sadeln ser lite väl kort ut för det?Vad säger ni som har rxp?kanske skulle satsa på en gtx ist?

mvh Tommy

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18709

• niklas n
  • niklas n Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 1
rxp är ju gjord för två personer, och jag tycker det är gott om plats på den. =)
det är inte så att det sitter en Riva-huva(plastkåpa med nummer på) på skotern du ska titta på?

Re: rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18712

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag skulle nog säga att RXP:n är gjord för EN person, men att de satt dit en rem att hålla sig i på sadeln samt förlängt den en decimeter bara för att man i nödfall ska kunna få med en till bakpå. Då den inte är speciellt bekväm att åka två på lite längre sträckor så kan man nog inte kalla den "gjord för två" utan istället "gjord för en, men funkar med två". :-P

Men för att hålla mig till topic! Jag har kört 2 på min RXP-X flera gånger. Efter att ha haft min RXP -06:a i ett par veckor (och aldrig kört vattenskoter innan den) så ställde jag och farsan upp i PWC Endurance hösten 2008 och körde 122 distans med passagerare bakpå. Det var skitjobbigt men skitkul! Så det går att åka två, men man måste sitta hela tiden i princip vilket är jobbigt då den hoppar den del i vågor.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18713

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Lime skrev: Jag skulle nog säga att RXP:n är gjord för EN person, men att de satt dit en rem att hålla sig i på sadeln samt förlängt den en decimeter bara för att man i nödfall ska kunna få med en till bakpå. Då den inte är speciellt bekväm att åka två på lite längre sträckor så kan man nog inte kalla den "gjord för två" utan istället "gjord för en, men funkar med två". :-P

Instämmer. Man kan sitta två,,, men inte åka två :-P
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Re: rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18815

• niklas n
  • niklas n Profilbild
  • New Member
  • New Member

Lime skrev: Jag skulle nog säga att RXP:n är gjord för EN person, men att de satt dit en rem att hålla sig i på sadeln samt förlängt den en decimeter bara för att man i nödfall ska kunna få med en till bakpå.

remmen är ju inte till för att hålla i sig när man åker två :P
om man bara höll i den skulle man ju åka av i första accelerationen, om man läser instruktionsbokan så är remmen ditsatt för att man lättare ska kunna ta sig upp på skotern från vattnet =)

Re: rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18824

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det går fint och åka 2 st på en rxp.. speciellt om det är nån tjej som ska med

- dom gillar inte vatten stänk
- vinddraget gör att dom får nackspärr
- det blir kallt och när man kör för fort
- dom blir rädda av alla hastiga sido förflyttningar o svängar..
- motorlåter för högt

Det hela slutar med att du får vara hemma dagen efter och massera och passa på tjejen :lol:

Så för GUDS SKULL lämna tjejerna hemma

Ne men helt seriöst jag har aldrig haft några problem med att åka 2st på mina rxp som jag haft.. Så jag skulle kalla den 2sits maskin..

Samma sak om man ser på båtmarknaden.. t.ex en Rinker Buddy 246 är ju godkänd för 13 personer.. då blir ju hela båten typ okörbar (möjligheten finns men det är ju ingen som köper en sådan om man alltid ska vara 13 personer i båten)

Re: rxpköp men.... 15 år 10 månader sedan #18914

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Rxp_Kimmo skrev: Det går fint och åka 2 st på en rxp.. speciellt om det är nån tjej som ska med

- dom gillar inte vatten stänk
- vinddraget gör att dom får nackspärr
- det blir kallt och när man kör för fort
- dom blir rädda av alla hastiga sido förflyttningar o svängar..
- motorlåter för högt

Det hela slutar med att du får vara hemma dagen efter och massera och passa på tjejen :lol:

Så för GUDS SKULL lämna tjejerna hemma

Helt rätt :lol: Köp en RXP ta med henne på en tur och svin kör sen kommer hon ändå alldrig vilja åka igen :lol:
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.068 sekunder