Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Problem med tändning xp -98 15 år 10 månader sedan #18624

• seadooxp
  • seadooxp Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Som rubriken lyder... har tappat tändningen på min seadoo xp limited -98. Har ingen signal från boxen till tändspolen. Det konstiga är att jag får spänning ibland från boxen, då startar den och går hur bra som helst. Går starta flera ggr och går som en klocka, sen nästa gång är det samma problem igen. Någon som kan tipsa mig om något eller länkar till sidor med nå bra elscheman?? Går väl inte bara byta boxen för dess.en går väl till denna åxxå?
Tacksam för snabba svar!!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Problem med tändning xp -98 15 år 10 månader sedan #18657

• pwc
  • pwc Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
kolla denna sida
www.seadoomanuals.net

Låter riskfyllt att chansa på mpem boxen. Den är ju rätt dyr. Då borde man säkerställa att de ä
den som strular först..

Kolla att det inte är ärg i kontakterna.

m.v.h

Re: Problem med tändning xp -98 15 år 10 månader sedan #18663

• seadooxp
  • seadooxp Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Tack för länken. Hittade lite lätt ärgade kontakter men inte det som var felet... jo jag måste va 100% säker på att det är boxen ifall ja ska shoppa en ny. Blir från usa isåfall.
Finns det någon som vet vad boxen ska skicka för spänning till spolen? Och vad kan det finnas för faktorer som gör att tändningen stryps? Den godänner då dess nyckeln med 2 korta blipp blipp så det kan då inte vara fel på den (?) Felen det kan vara enligt mig: Tändspolen, tror inte det är den då jag inte ens har spänning till den. Ärgade kontakter, har varit lös och putsat upp alla jag kan tänka mig... Boxen, ingen signal ut från boxen men vet inte vad som orsakar det... Kom igen alla seadoo mekare, ös på med tips! Vill ut på vattnet :(

Re: Problem med tändning xp -98 15 år 10 månader sedan #18665

• jimmy7
  • jimmy7 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Hej har liknande problem med min xp-99 eller den är helt död. sätter in nyckel och inget händer tror du boxen på min är helt paj? Ska kolla upp bättre men om du beställer hem en box sedan ser du att det inte är det så kan jag vara intresserad av att köpa av dig boxen. Problemet för mig uppstod när jag stängde av skotern sedan skulle jag starta och trycker på startknappen sedan hakar bara startmotorn upp sig och går runt runt men skotern startar aldrig? nått tips du kan ge mig? :)

Re: Problem med tändning xp -98 15 år 10 månader sedan #18727

• pwc
  • pwc Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
En grundregel är att nästan 100% av samtliga tändspolar drivs med en spänning på
12V.
O i de allra flesta fallen så är plussen på spolen konstant 12V och minuspolen pulserande
det är alltså minussidan som triggar tändspänningen hos en tändspole.

m.v.h

Re: Problem med tändning xp -98 15 år 10 månader sedan #18855

• jimmy7
  • jimmy7 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
tack för tipset så vad är det jag behöver byta eller är det bara nån kabel som inte har kontakt eller likande?

mvh jimmy

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.070 sekunder