Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18263

• crillep
  • crillep Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hallå!

Är det något speciellt man bör tänka på innan man sjösätter den lilla bad-boyen för säsongen?

Är riktigt novis inom detta så alla tips är välkomna.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18264

• pwc
  • pwc Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Sätt i bottenpluggarna :)
Jag har kört ett par gngr utan dem ... hehe

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18271

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Aa jag vet en sak som jag upptäckte idag. Jag hade kört ned trailern i vattnet och skulle börja putta av skotern. Skotern rubbas inte (inte ovanligt, det är ett helvette varje gång den ska av). Jag kör ned bilen lite till (alla hjul i vattnet nu). Puttar igen och lyckas lyfta framdelen på skotern men den vill lixom inte av där bak. "Jävla baktung!", tänker jag. Håller på ett tag innan jag ger upp och kopplar loss trailern och kör ned hela fanskapet i vattnet. Nu lättar den fram men hur jag än trycker rycker drar och lyfter så vill skiten inte åka av trailern!
Håller på så i ett par minuter till innan jag kommer på att jag glömt spänna loss spännbanden baktill. :-D

Så glöm inte pluggarna, glöm inga lås och glöm inte spännbanden. :-D Glöm inte att tanka (billigare att tanka på landmack än sjömack). Glöm inte GPS (om du har sån), eventuellt nollställa tripp data på den (sträcka, tid, hastighet m.m.). Glöm inte flytväst, glöm inte hjälm (om du brukar köra i det), glöm inte flickvännen (om hon ska med bakpå :-D ). Glöm inte låsa bilen.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18280

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lime skrev: Aa jag vet en sak som jag upptäckte idag. Jag hade kört ned trailern i vattnet och skulle börja putta av skotern. Skotern rubbas inte (inte ovanligt, det är ett helvette varje gång den ska av). Jag kör ned bilen lite till (alla hjul i vattnet nu). Puttar igen och lyckas lyfta framdelen på skotern men den vill lixom inte av där bak. "Jävla baktung!", tänker jag. Håller på ett tag innan jag ger upp och kopplar loss trailern och kör ned hela fanskapet i vattnet. Nu lättar den fram men hur jag än trycker rycker drar och lyfter så vill skiten inte åka av trailern!
Håller på så i ett par minuter till innan jag kommer på att jag glömt spänna loss spännbanden baktill. :-D

Så glöm inte pluggarna, glöm inga lås och glöm inte spännbanden. :-D Glöm inte att tanka (billigare att tanka på landmack än sjömack). Glöm inte GPS (om du har sån), eventuellt nollställa tripp data på den (sträcka, tid, hastighet m.m.). Glöm inte flytväst, glöm inte hjälm (om du brukar köra i det), glöm inte flickvännen (om hon ska med bakpå :-D ). Glöm inte låsa bilen.

Hehe den var bra:) men dessa Jetloader typ släp med medar är nått skit altså om man ska få av skotern.. inte alla som har SUV så att man kan backa ner så djupt att skotern bara åker av flyter iväg.. har funderat på att bygga om och sänka dessa medar..

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18282

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Lime var du bakis idag eller? Jäkligt skönt att du delar med dig ett skratt hehe.
/Robban

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18288

• anders strömnes
  • anders strömnes Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Den va skön, spännbanden, ser det framför mig nu!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18291

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Lime skrev: Aa jag vet en sak som jag upptäckte idag. Jag hade kört ned trailern i vattnet och skulle börja putta av skotern. Skotern rubbas inte (inte ovanligt, det är ett helvette varje gång den ska av). Jag kör ned bilen lite till (alla hjul i vattnet nu). Puttar igen och lyckas lyfta framdelen på skotern men den vill lixom inte av där bak. "Jävla baktung!", tänker jag. Håller på ett tag innan jag ger upp och kopplar loss trailern och kör ned hela fanskapet i vattnet. Nu lättar den fram men hur jag än trycker rycker drar och lyfter så vill skiten inte åka av trailern!

Så här kan det se ut när Lime ska sjösätta :-D :-D

FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18314

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Hahahha klockrent Eee! :-D

Jag har faktiskt hört talas om några som körde sin stora båt med trailern fastspänd undertill. De ville ha ut den till sin ö i skärgården så att de kunde dra upp den med traktorn, men det fanns inga vägar eller färjor dit så de tog den under båten. Resan dit brukar ta 20 minuter men tog med trailern under 2 timmar. Full gas eller halv gas gjorde detsamma, det gick ändå bara i 4-5 knop. :-D
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18366

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Rxp_Kimmo skrev:

Hehe den var bra:) men dessa Jetloader typ släp med medar är nått skit altså om man ska få av skotern.. inte alla som har SUV så att man kan backa ner så djupt att skotern bara åker av flyter iväg.. har funderat på att bygga om och sänka dessa medar..

Då skulle du prova min fogelsta är dubbelt så hög som en jetloader :-D

Re: Att tänka på innan sjösättning för säsongen 15 år 10 månader sedan #18376

• crillep
  • crillep Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Hehe tack för svar boys.

En till fråga: hur ofta bör man byta olja?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder