Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Min Setup Sea-Doo 2004 Va tycks ? 15 år 11 månader sedan #16341

• wox
  • wox Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej !!

Har köpt en Sea-Doo Rxp med Exakt denna setup nedan. Vad tror ni effekten ligger på nu ?? Maskinen har 215 hk orginal men nu då ?? Samt vad mera skulle ni gjort ?

Modifikationer: Ett Riva steg 3-kit är monterat Detta har c:a 35 gångtimmar. Det är inte rakt av ett komplett Riva-kit utan vissa delar är ännu värre (Avgassystem, Intercooler, Dumpventil, Impeller, Slitring, Wedge). Se specifikation nedan. För information om Rivas originalpaket se länk: www.rivayamaha.com/pwc_perf_pack ... g3_kit.asp. Tänk på att priset på detta kit i USA blir ungefär 40% dyrare när man tar in det i Sverige.

Motor:
Luftfilter är utbytt mot ett "öppet" kon-filter.(Riva) Kompressorn är modifierad med nytt kompressorhus, ny kompressorimpeller och nya kopplingsbrickor i stål. (Riva) Spridare utbytta (Riva) Ventilfjädrar utbytta till dubbla fjädrar och retainers i titan (Riva) Styrbox utbytt till en med modifierat styrprogram för Riva steg3 med förändrad tändkurva, bränslekurva och uppflyttat varvstopp (Riva) Intercooler i insug borttagen och ersatt med en större färskvattenkyld intercooler. (Pirahna) Färskvattenfilter monterat till intercooler Avgassystem utbytt till ljuddämpare i rostfritt med en kammare och utsläpp över vattenytan (Okänd tillverkare) Kylvatten från avgaslimpan omdraget till egen utflödesnippel Dumpventil monterad 50mm

Drivlina:
Intagsgaller utbytt (Riva)
Slitring utbytt till rostfritt stål (Riva) Impeller utbytt till en vassare i rostfritt (Solas) Kon för vattenutlopp utbytt till en med utbytbara ringar för att kunna ändra diameter på utloppshål (Riva) Wedge-platta och förlängningsstag monterat för att få 2.5grader mer vinkel på jetstrålen och snabbare komma upp ur "hålet" (Worx) Styrskenor monterade med justerbar djupgång för att kunna anpassa agressivitet vid styrning (Riva) O.P.A.S Hjälpstyranordning vid lågfart bortmonterad och ersatt med aluminiumförlängare av skrovet för bättre högfartsstabilitet (Riva)

:winner:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Min Setup Sea-Doo 2004 Va tycks ? 15 år 11 månader sedan #16352

• wox
  • wox Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
ingen som har något att tycka till eller som har liknande setup ??

Re: Min Setup Sea-Doo 2004 Va tycks ? 15 år 11 månader sedan #16354

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Re: Min Setup Sea-Doo 2004 Va tycks ? 15 år 11 månader sedan #16402

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Låter ju kul det där men skippa dumpen!! den pajjar dina stålbrikor ännu snabbare än vanligt dumpar hör hemma på turbosar!

Och wedgen kan du också kasta det ger lite mer fart på blankt vatten har du lite vågor så torskar du bara fart på den.

Om du kör med riva 3" röret och filter så se till att ta bort det tunna filtret över filtret annars så får du sämre flöde än originalt.

Alla saker från riva är inte bättre, man ska inte heller lysna på vad alla skriver på greenhulk kolla vad de kör för prylar i en tävling skoter de brukar köra med sånt som funkar.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: Min Setup Sea-Doo 2004 Va tycks ? 15 år 11 månader sedan #16480

• navara
  • navara Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

bandit_nr1 skrev: Om du kör med riva 3" röret och filter så se till att ta bort det tunna filtret över filtret annars så får du sämre flöde än originalt.

Är det de tunna överdraget kring filtret du menar? Skall väl förhindra den att suga i sej vatten om om det skulle skvätta lite på filtret eller? Så är det verkligen bra att ta bort det isåfall?

Re: Min Setup Sea-Doo 2004 Va tycks ? 15 år 11 månader sedan #16483

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja förlängde röret med ett rostfritt böjt rör så det hamna brevid tanken så man slipper vatten som rinner in vid sadelskarven och ner på filtret.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.059 sekunder