Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tändspole? gsx-98 15 år 11 månader sedan #16096

• gsxltd
  • gsxltd Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
vet någon om man kan sätta in en annan eller 2 st lösa tändspolar istället för den orginala. min ballade ur på en cyl. idag när jag gjorde min första provtur inför sesången, har en gsx ltd -98 951cc.
nytrimmad gsx-98 951cc+ allt ombyggt inför sommaren. snart se resultat..Går kanon. SÅLD!!

Har nu en GP1300R-08 = Nya grejer att lägga lite tid och pengar på

Varför köra orginal när det finns dom som lever på att sälja trim

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tändspole? gsx-98 15 år 11 månader sedan #16104

• sandell
  • sandell Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag har läst om en del som klipper av tändkablarna en cm eller så och klämmer/skruvar (eller hur man nu gör) dit tändhattarna på ny fräsch kabel då det tydligen kan bli lite oxid och skräp där annars. Kan ju vara värt att testa innan man provar en ny tändspole.
RXT-X under uppbyggnad...

Re: Tändspole? gsx-98 15 år 11 månader sedan #16145

• gsxltd
  • Junior Member
  • Junior Member
Satte i nya kablar förra sommaren, tror inte det är kablarna. problemet är att skotern é för gammal enl. alla leverantörer så det går ej att få tag i en ny spole. blir usa beställning ändå. tråkigt med lång väntetid men vad skall man göra.
nytrimmad gsx-98 951cc+ allt ombyggt inför sommaren. snart se resultat..Går kanon. SÅLD!!

Re: Tändspole? gsx-98 15 år 10 månader sedan #17175

• gsxltd
  • Junior Member
  • Junior Member
ååå. nu é jag förbannad. det var inte spolen. det var tändstift som va kasst. kört ca 40 min på det första. sen ballade det ur ( första provturen ) satt i nya på sjön. gick ej. satt yttligare i nya när jag kom hem. startade ej då heller. då misstänker man inte stiften tycker jag. lyfte ut motor och kollade svänghjul, jordpunkter, för att kolla fel men hittade inget.bytt spole. var ute i garaget igår kväll ock letade fel igen. bara för att testa så satt jag i stift från förra året som jag hittade under bänken, blåste ur skräpet och satt i. Provstartade och den GICK. jihooo. nu skall jag ta ett snack med stiftförsäljaren idag. måste fått en stiftorder med dåliga stift, det é ju ändå ngk. Blir till att ha med sig ett 10pack stift ute på sjön till att börja med innan man börjar lita på bettan igen.

Nu é iallafall problemet löst och hoppas på en problemfri sommar

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.051 sekunder