Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

100h service RXP-X 15 år 11 månader sedan #15539

• *micke*
  • *micke* Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Undrar vad som ingår i en 100h service på en rxp-x? Skall eventuellt å titta på en sådan och vill ha en liten bild av servicekostnad samt vad som skall göras... Hur är det med garantin på dessa maskiner, har för mig att jag läste någonstans att denna skulle förlängas?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: 100h service RXP-X 15 år 11 månader sedan #15584

• rogge
  • rogge Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
misstänker att det är samma som på min rxp 06:a och då skall kompressorn renoveras.

jag betalade 8900:- för min service

då renoverades kompressorn, olja, filter, t-stift byttes samt en genomgång av allt länkage o dylikt.

mvh Roger

Re: 100h service RXP-X 15 år 11 månader sedan #15736

• losajt
  • losajt Profilbild
  • New Member
  • New Member

rogge skrev: misstänker att det är samma som på min rxp 06:a och då skall kompressorn renoveras.

jag betalade 8900:- för min service

då renoverades kompressorn, olja, filter, t-stift byttes samt en genomgång av allt länkage o dylikt.

mvh Roger

Det låter sjukt dyrt, det är väl bara gamla rxp som hade risig kompressor?

Re: 100h service RXP-X 15 år 11 månader sedan #15742

• rogge
  • rogge Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Fortfarande är det en rörlig detalj med lager, axlar, packboxar mm, du tror inte att det slits efter ca 100-150 timmar?

Det är ju inte så att den snurrar ett varv i minuten direkt, enligt dom på seadoo marine så är det samma detaljnummer vad jag fattade för på renoveringskiten numera som dom nya.

Och han sa dessutom att jag inte har någon risk för ras med dom nya delarna som på 04-06 iom att allt är bytt till dom nyaste delarna.

bara renoveringskitet innefattande (axel, lager, brickor, packboxar mm kostade 3066:-exkl moms sen arbete på det, arbetet va satt till 3,5 timmar totalt för hela servicen och dom tog 950:- exkl moms per timme totalt 3325:- exkl moms för hela servicen

bara arbetet + renoveringskitet gick alltså på nästan 6400:- exkl moms sen va det ju olja, stift filter o-ringar, mm o allt exkl moms

räkna själv får du se, det som är bra är att detta behöver endast göras om ca 100-150 timmar igen, nästa gång blir det en årsservice för ca 2500:-

finns säkert andra som gör det billigare men jag värdesätter hög kompetens så man inte står där när säsongen är igång med ett backjobb så skotern står hela sommaren på verkstad.

kan säga det att jag kan varmt rekommendera seadoo marine, grymt trevliga, kunniga, tillgängliga samt snabb service.

lycka till

mvh Roger

Re: 100h service RXP-X 15 år 11 månader sedan #15744

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Här har du adressen till Seadoo Marine. Rolle som driver och äger bolaget är mycket duktig på våra motorer.
www.seadoo.nu/
/Robban

Re: 100h service RXP-X 15 år 11 månader sedan #15806

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

losajt skrev: Det låter sjukt dyrt, det är väl bara gamla rxp som hade risig kompressor?

Hehe ja det kostar att äga en vattenskoter.
tycker 8900 är billigt för en full servad vattenskoter.
förutom det han bytte, så har han ju även gått igenom hela skotern.
bara det är ju värt väldigt mycket, att en erfaren får säga sitt om eventuella anmärkningar på skotern.
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder