Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vinter konservera 3D 16 år 3 månader sedan #11789

• näset
  • näset Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Vill ha mer plats i garaget därför skall jag konservera SeaDoo 3D för att ställa den kallt, har någon vetskap om hur man gör??

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vinter konservera 3D 16 år 3 månader sedan #11791

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Finns massor info om detta om du googlar alt. letar här på forumet... Har du ingen handbok, brukar stå rätt fint hur man ska göra i dom... ibland tycker dom man ska fylla i glykol i vattnet som man kör genom motorn i andra fall räcker det med att köra den helt utan vatten en stund så den blir helt tom på vatten... sedan gäller väl ungefär samma princip med alla tvåtaktare... städa ur den ordentligt, fyll bränsletanken (slipper kondensvatten), förresten man ska ta av luftfiltret o spruta in lite foggingoil också... vissa säger att man ska ta bort stiften o hälla i olja också, alt. motorkonservering, men som sagt finns fina guider på detta och jag har säkert missat något, jag är absolut ingen expert... förresten man ska inte glömma att vara snäll mot elen också, kolla över lite så det inte ser risigt ut o sen spraya lite spray, man ska också spraya motorutrymmet med lite skydd o bultar osv... sen alla nipplisar kan man spruta i lite också, det är även viktigt att smörja vajrarna och styrningen o sånt... vet inte exakt va som finns i dom där sakerna men att slå en koll på oljepumpen brukar jag göra (innan jag tog bort den) o se så att den står i rätt läge bara... men kanske bara jag som var paranoid... :P
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder