Hallå allihop, detta blir mitt första inlägg här! Verkar vara en toppensida.
Precis köpt en Seadoo Gtx limited -01 med 950cc tvåtaktsmotorn. Var ut igår och provade den, och den går inte riktigt rent. Åker jag full gas så går det bra en stund sen börjar den kväva sig, precis som den går för lite bränsle. Åkte ingen längre stund då jag upplevde det som obra om den skulle gå snålt. Åker jag även på 5 tusen varv och släpper ner den till 3k rpm och sedan ger på igen så verkar det precis som den inte får soppa, utan jag får pumpa och smyga på gasen för att få den varva upp. Så min tanke var helt klart att det är skit i förgasarna, har någon instruktionsbok med massa sprängskisser men min engelska är verkligen urkass så jag tänkte om någon vänlig stjäl här kunde förklara och berätta om det finns några filter i förgasarna? Bränslefilter på matarledningen har jag hittat men inte börjat skruva något ännu!
Ägaren innan sa att han haft den stått under förra vintern med gammal soppa i tanken, stått kallt. Så det finns ju en risk att det är sirap i munstycken och allting. Hur stor operation är det att skruva bort och göra ren förgasarna? Så man inte har sönder något membran eller nånting i onödan.
Har en hel del erfarenhet av skruva 2takt, men vattenskotrar har jag aldrig rört. Bättre att höra här först tänkte jag! Hoppas nån blir klok av mitt långa inlägg! Mvh Jesper