Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vad är maxvarv? 16 år 7 månader sedan #9255

• nbd
  • nbd Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Har en RXT 06:a som gått 50 tim. och har en liten fundering på vad maxvarv är på dem. Nu innan jag körde sista repan för säsongen så noterade jag att maxvarv var 8160 rpm däremot så märker man nästan ingen hastighetsskillnad om jag slår av ca. 300 rpm. Vad jag vet så skall allt vara orginal på den förutom att kompressorbrickorna skall vara bytta.

Vad är normalt? Skulle jag tjäna något på att byta impeller för att få ut lite extra fart på slutet?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad är maxvarv? 16 år 7 månader sedan #9256

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
allt mellan ca 7700- närmare 8200 är helt normalt.. så i ditt fall 8160 är nog helt ok 8-)

Re: Vad är maxvarv? 16 år 7 månader sedan #9257

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

NBD skrev: Har en RXT 06:a som gått 50 tim. och har en liten fundering på vad maxvarv är på dem. Nu innan jag körde sista repan för säsongen så noterade jag att maxvarv var 8160 rpm däremot så märker man nästan ingen hastighetsskillnad om jag slår av ca. 300 rpm. Vad jag vet så skall allt vara orginal på den förutom att kompressorbrickorna skall vara bytta.

Vad är normalt? Skulle jag tjäna något på att byta impeller för att få ut lite extra fart på slutet?

Varvtalet är där det skall vara. Sätt ditt ett sportluftfilter.Impeller och ett nytt galler i vinter så kommer du ha en mycket roligare maskin till nästa år. Nästa steg är nog efter det att skaffa ett nytt kompressor hjul så att får du väl ca 15-20hk till men det kostar några kronor efter det så börjar det bli dyrt!!!
/Robban

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder