Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Seado gtx 16 år 7 månader sedan #8990

• jesperbjorkman
  • jesperbjorkman Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena. är sjukt att byta bort min yamma mot en sådan här.. ja självklart pengar emellan då.
Men e det något klipp i dem? går det o busa nåt med dem?:P Men största anledning till att det lutar åt en gtx e ju för att jag e sjukt sugen på att börja åka lite wake efter. Får fasen inte tag i någon båtplats på vettigt ställe oxå har det funkat så smidigt med skotern med i- och upptagning. Blir det några sköna vågor att prata på eller e det bara skit o tro att man kan åka wake efter o ha roligt?

Mvh David

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #8999

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Klart det går att busa med dessa.. tycker att det ær helt OK tryck i en sån 155hk GTX wake edition.. dom ær perfekta nær man ska dra wakeboard/tube bakom pågrund av stången.. sen beror det ju æven på vad man ær ute efter som wakeboard åkare? blir ju inga super stora vågor

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #9005

• jesperbjorkman
  • Premium Member
  • Premium Member

Rxp_Kimmo skrev: Klart det går att busa med dessa.. tycker att det ær helt OK tryck i en sån 155hk GTX wake edition.. dom ær perfekta nær man ska dra wakeboard/tube bakom pågrund av stången.. sen beror det ju æven på vad man ær ute efter som wakeboard åkare? blir ju inga super stora vågor

nej men jag e nybörjare.. bara åkt några gånger på lånade brädor...
Jjaa men då kankse det funkar då? så får man ett tag till på sig o leta båtplats:P om det nu inte dyker upp någon nu under vintern...

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #9013

• jonash
  • jonash Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag kör en seadoo gtx 03, dock utan wakestången men stången är ju självklart en fördel om man ska dra vattensport efter. Leka i vågor med den är ju inga problem, funkar bra att hoppa med m.m ;)

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #9016

• jesperbjorkman
  • Premium Member
  • Premium Member

sweanton skrev: Jag kör en seadoo gtx 03, dock utan wakestången men stången är ju självklart en fördel om man ska dra vattensport efter. Leka i vågor med den är ju inga problem, funkar bra att hoppa med m.m ;)

oki... den känns inte för klumpig då? går det åka 3 utan problem eller blir den jävligt svår o köra då? alltså när du krypkör?

Är det gött drag i dem?:P ja jo tänkte la ha en stång på den... du ska inte sälja din?:P Vilken motor är det du har? 155hk eller 185hk?

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #9028

• kada
  • kada Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ensam på tycker jag den känns väldigt smidig, även med två på !

När man börjar sitta tre ( var ute med två 100kg grabbar och jag på 75 ) då börjar den spåra ordentligt.
inte i låga farter så farligt utan mest i mellanfart (20-25 knop) !

Vi drar wakeboard, och jag brukar alltid ta med en "lin -kalle" som sitter baklänges, ger ändå hyfsat med svall när man är två på skotern !

/Roffe
GTX SC -03 Limited, Riva Stage 1+, nu med guppa.se stickers

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #9032

• jesperbjorkman
  • Premium Member
  • Premium Member

Kada skrev: Ensam på tycker jag den känns väldigt smidig, även med två på !

När man börjar sitta tre ( var ute med två 100kg grabbar och jag på 75 ) då börjar den spåra ordentligt.
inte i låga farter så farligt utan mest i mellanfart (20-25 knop) !

Vi drar wakeboard, och jag brukar alltid ta med en "lin -kalle" som sitter baklänges, ger ändå hyfsat med svall när man är två på skotern !

/Roffe

Ofan. Det låter ju kanon de. Får kanske bli en sådan då. Några vanliga fel på dem man ska se upp med?
Försöker att få till nåt byte med min yamaha pluspengar men ingen nappar:(

Re: Seado gtx 16 år 7 månader sedan #9076

• jonash
  • jonash Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
155 hk är det på min, precis som "koma" säger, så funkar det bra att åka tre på men blir väl lite ostabilt vid 20-30 knop. Det som är bättre med 155 hk än 185 hk är att det inte sitter någon kompressor eller supercharger i. Så man behöver inte oroa sig för kompressorringarna eller kompressorras. Fast vill du ha mer kraft så är ju 185 bättre så. ;)

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.059 sekunder