Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

kompressor ras! ... trimmad rxp. 16 år 8 månader sedan #7549

• klingenberg
  • klingenberg Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
tänkte jag skulle dela med mig av mitt misstag..

har en riva steg 3 trimmad rxp -06 med Rotax Racing topp och lite mera utöver steg 3.. men men..

kompressorn bestod av Rotax Racing High Boost Supercharger Impeller och rotax racing stål brickor..

till det tråkiga..

sadeln var lite fel inställd och stod lite långt bak.. och jag kör ju ganska... hårt!
och som RJmotor sa: sluta leka ubåt!

och eftersom det sitter ett RIVA Power Filter Kit på den så blir det ett öppet luftfilter
just under glipan på sadeln i framkant..

vatten vatten på luftfiltret i luftfiltret in i kompressorn.. varmt lite utrymme mycket vatten..

impeller.jpg

inte ens huset går att använda.. så helt ny Rotax Racing kompressor blir det, hoppas på lite mera mos :winner:

tyckte det var knepigt att det blev lite vatten i den varje gång jag vart och hoppat dykt med den osv.
så jag monterade bara dit en länspump.. som tog bort vattnet..

men men.. det var mitt egna fel att det blev som det blev, jag har vart lös med sedeln helt när jag lackade om handtaget där bak.. och tänkte inte på att sadeln skulle pressas frammåt..

en dyr lärpenning.. den där kompressorn var ju inte billig.. och den nya är inte billig!
men ett stort tack till Rickard på Rjmotor.

så om din skoter får in mycket vatten till motorn undersök vars det kommer i från..
SEADOO RXP Stage III+

Dragbil: AUDI RS6

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: kompressor ras! ... trimmad rxp. 16 år 8 månader sedan #7589

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Usch, kompressor ras är inte roliga. Mekar du själv så sparar du dock halva pengen mot att lämna in. Nä usch nu hoppas jag att min nya skoter ska hålla och detsamma hoppas jag om din när du fixat den!

Snygg impeller btw! :lol:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: kompressor ras! ... trimmad rxp. 16 år 8 månader sedan #7605

• saths performance
  • saths performance Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 4
Tänk på att ta ut alla gamla rester från raset, har i år fått in två maskiner där kamkedjan gått mitt av pga. gamla sc ringar legat kvar i motorn.

Vi renoverar kompressorer på utbyte BTW :-) kan vara bra att känna till, kostar hälften som en ny från BRP.
// Thomas / SATH´S Performance
040-630 09 93 ,

Re: kompressor ras! ... trimmad rxp. 16 år 8 månader sedan #7620

• klingenberg
  • Premium Member
  • Premium Member

SATH´S Performance skrev: Tänk på att ta ut alla gamla rester från raset, har i år fått in två maskiner där kamkedjan gått mitt av pga. gamla sc ringar legat kvar i motorn.

Vi renoverar kompressorer på utbyte BTW :-) kan vara bra att känna till, kostar hälften som en ny från BRP.

jo jag har jusst renoverat hela motorn med nya lager och allt! bara pga att kjedjan gått av..
och när kjedjan gick av flög alla ventiler med.. så rickard byggde ihop en ny topp åt mig med bara Rotax Racing grejor.. så motorn är helt ny kan man säga.. och nu då 20timmar senare. rasade kompressorn.
och delarna från kompressorn hamnade i intercoolern.. på bilden där impellern ligger ser du några delar som var i ic..

och min kompressor är inte bara lite trasig! den går inte att renovera..
isf måste ni svetsa och bygga upp i den.. det blir för mycket jobb att fixa min..
och dessutom vill jag inte ha en orginal kompressor.. jag vill ha mera ladd!
där av fixar RJ en ny från Rotax Racing..
SEADOO RXP Stage III+

Re: kompressor ras! ... trimmad rxp. 16 år 8 månader sedan #7621

• klingenberg
  • Premium Member
  • Premium Member

Lime skrev: Usch, kompressor ras är inte roliga. Mekar du själv så sparar du dock halva pengen mot att lämna in. Nä usch nu hoppas jag att min nya skoter ska hålla och detsamma hoppas jag om din när du fixat den!

Snygg impeller btw! :lol:

jo jag mekar själv.. så ja lite pengar spar man ju.. men det kostar ganska mycket att trimma.. 10k = 1knop och min går 8,2knop snabbare än orginal.. hmm..

din nya skoter håller fin fint! det sitter ju stål brickor i -09 så det är bara gasa..
SEADOO RXP Stage III+

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.060 sekunder