Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tips och info ang. kolvbyte/komptest. 16 år 8 månader sedan #7432

• jockewi
  • jockewi Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Inte för att säsongen är slut än men det börjar lida mot slutet tyvärr för oss bara kan köra under helgerna.
Hur som helst så har skotern (Rx -01 med förgasare) gått dryga 200 timmar och jag börjar fundera på kolvbyte ev. komptesta för att kanske slippa ett byte. Är det någon som har några siffror på hur kompen ska vara.
Samt om det finns några tips på hur man ska gå till väga, går det att slippa lyfta ur motorn eller om man blir tvungen till byte? Jag köpte skotern inför denna säsong och den hade gått ca 190 timmar då, har ingen info på om det är något bytt sen tidigare eller ej.
Vad skulle det ev. kosta at lämna in på firma osv. all möjlig info runt detta uppskattas!

Mvh
Jocke
/ Jocke
Seadoo Rx -01

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tips och info ang. kolvbyte/komptest. 16 år 8 månader sedan #7433

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Vad jag har hört så bör kolvarna gå ända till 300 timmar men om man jämför med en cross hoj som har likn trimnings grad så är ett kolvbte runt 65 timmar.
Byta kolvar ska inte va för svårt bort med avgaskröken och bort med topp & cylindrarna.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder