Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Event körning i Göteborg 2015 11 år 1 månad sedan #43873

• nozzen
  • nozzen Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 1
Har hört att event arrangemanget är stort på Stockholmssidan och litet på västkustsidan och det är ju inte bra! Vad säger ni, ska vi ta ett spadtag och göra något åt detta?!
Har pratat med Guppa ansvariga och dom är gärna med och arrangerar ett event som vi själva anordnar och strukturerar upp.

Har själv lite idéer på små tävlingar som man skulle kunna göra med att man lägger ut bojar på en för planerad rutt utan grund och så kör vi tävling med pris.

Andra alternativet är en tävling i rally utförande, där man startar en och en tätt inpå varann och kör en SuperStage sträcka som sedan blir klockad och snabbast vinner såklart.

Ett tredje alternativ är att vi kör ett offshore race tex från hovås till smögen. Äter där och umgås och sedan hem igen.

Enda nackdelen är alla dessa grund i skärgården som vi måste planera rutt för och ha safety båt som lotsar oss i hög fart dessa sträckor med plotter.
Om detta är av intresse av andra här på Guppa.se att anordna något sådant här event så skulle vi kunna mötas upp över en kopp kaffe och slå våra kloka huvuden ihop och arrangera något.

Är ni med?? B)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Event körning i Göteborg 2015 11 år 4 veckor sedan #43980

• Niccs
  • Niccs Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Låter kanon! Vi är 2-3 stycken från Jönköping som gärna kommer till Göteborg/västkusten och kör! :woohoo:

Last edit: av Niccs.

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43987

• Northberg
  • Northberg Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Äääääääntligen något på västkusten :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43988

• nozzen
  • Junior Member
  • Junior Member
Men, eventen kommer inte av sig själv. Vi måste hjälpas åt och kan någon med lite krut under skorna räcka upp sin hand å säga stolt att jag hjälper till så ska vi nog få fart på detta. Jag kan inte göra allt själv och guppa gör inget förens vi har tagit första spadtaget. Och så svårt kan det ju inte vara.
Så näste man som ser inlägget förväntar jag mig ställa upp å fixa iordning nått skoj!

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43989

• Northberg
  • Northberg Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag hjälper gärna till med vad jag kan, vi kanske kan börja med att se vilket intresse som finns.
Blir vi 5 eller 50, detta styr ju lite vad man kan göra. Jag bor lite nedanför Göteborg i Onsala Här har ju skoteråkandet ökat markant senaste året, så borde det ju vara hela kusten upp. Tror vi ska börja med att promota och sprida ett sådant här event, flera av dom jag känner med skotrar vet nog inte ens att Guppa.se finns. Men denna tråden är väl en bra början :cheer:

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43990

• guppa
  • guppa Profilbild
  • Administrator
  • Administrator
  • Tack mottaget: 19
Du får berätta för dem att vi finns och prata om fördelar med information, bättre priser på delar och försäkring

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43991

• Northberg
  • Northberg Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

guppa skrev: Du får berätta för dem att vi finns och prata om fördelar med information, bättre priser på delar och försäkring

Håller på för fullt B)

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43992

• nozzen
  • Junior Member
  • Junior Member
Det ni på Guppa borde göra är att kontakta Alandia och (inte be om att få ägaruppgifter för det tror jag aldrig dom ger ut) be om att dom skickar ut info till sina kunder om att kunderna får rabatt om man blir medlem på Guppa.se samt info om alla fördelar med Guppa. Ge och ta helt enkelt.
Ni på Guppa får väll stå för marknadsföringsbitens kostnad.

På så sätt får Guppa mera användare, Alandia får nöjdare kunder, vattenskoter folket får en omtänksam tanke och inte bara dålig kritik.

Sen å andra sidan sprids ryktet fort när första eventet slagit igenom och andra eventet står på tur. Det räcker med en liten skara åkare första gången.

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #43993

• anton6anton
  • anton6anton Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tja!

Bor i göteborg och äntligen händer det något här! Är sjukt peppad på att göra något i sommar! Att t.ex mötas upp i hamnen och dra en repa längs kusten! Känner en som har resturang i Marstrand och i Smögen! Kan kolla med dom hur dom ställer sig till att kanske vara med på eventet!

Har även en bekant som har en galen ribbåt som kanske kan tänka sig att lotsa om han får pröjs för soppan! (snackar om en ribb på 30 fot med 600 hk)

Jag vet även folk som kan tänka sig vara med på detta som inte har egen skoter men som kört en del, se om man kan hitta någon som kan tänka sig att hyra ut och få lite härlig reklam!

Hör gärna av er om man kan hjälpa till med något!

Anton

Event körning i Göteborg 2015 11 år 3 veckor sedan #44005

• Northberg
  • Northberg Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Vet inte än om jag ska vara med att köra Smögen race, om inte så är det riktigt roligt att kolla på.
Så det kanske kunde vara kul att samåka dit :)

Är det någon som är sugen på ett litet vår event i mindre skala, vi kanske inte ska börja med
mega stort direkt

Last edit: av Northberg.
Sidan laddades på: 0.066 sekunder