Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 15 år 7 månader sedan #23787

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Jag hade tänkt att köra en skärgårdstur den Lördagen den 12/11 på ca 70nm. Turen kommer vara i blandad skärgårdsmiljö i mellanskärgården och i ytterskärgården.

Tanken med turen är att få en trevlig dag i Stockholms vackra skärgård.
Vi skulle kunna börja dagen med frukost på Systrarna Delselius konditori.
hitta_2.jpg

För att sedan ta oss ner till iläggningen som ligger ca 2 minuter därifrån, som sker ute på Värmdös Södra sida vid Grisslingefjärden där jag har en ramp plus parkerings platser. För att sedan ta oss ut via Strömma till mellanskärgården. Lunch hade jag tänkt att vi skulle äta på Sandhamns värdshus.

För att sen fortsätta ner till Bullerö för att där ta en bastu i en av skärgårdens absolut bästa bastur. Vid bastun så bjuds det på dricka med tilltugg. Torr huggen ved kommer att finnas på plats när vi kommer ditt.

Efter det så går vi ner runt södra Nämdö vartefter vi går upp till Stavnäsvinterhamn vidare via Strömma för att avsluta färden i Grisslingefjärden.

Denna tur är inte upplagd som ett race utan som ett kul samåk där vi skall kunna stanna upp om vi hittar lite vågor att hoppa i så vi kan filma lite plus skjuta lite bilder då ljuset denna årstid kan vara riktigt bra vid rätt väder.

Jag har satt 10 skoter åkare som max så att vi lätt får bord i Sandhamn plus att det inte blir för jävla trångt när det blir "Bastuklubb" på Bullerö. Sen är det lite begränsat med p-platser vid iläggnings platsen.

Turen lägger jag upp inom kort, men tanken är att alla skotrar är topp fyllda vid start för att sen göra en stor tankning ute på Sandhamn sen ev nödtanka lite i Stavsnäs då vissa maskiner drar lite mer än andra maskiner.

Jag kan gå som färdledare för er som inte har plotter, tempot kommer vara medel fort så det är bra om du gillar att gasa. Men vi kommer vänta in om det är någon som kommer på efterkälken ingen lämnas kvar utan alla kommer komma hem igen.

Är det några som är sugna att köra ett samåk på senhösten med detta upplägg. Jag bör veta senast den Fredagen den 11/11 vilka som kommer hänga med så att jag kan fixa ut dricka och sånt till Bullerö.

Utrustning: hjälm åker vi alla med så det är ju inget konstigt. Däremot så bör man ha torrdräkt eller liknade då det kan vara riktigt kallt i luften och i vattnet.

Detta är ju inget organiserat så alla gör som de vill. Men säkerhets upplägget liknar det som varit på PWC Endurancen där jag gått som ledarskoter då detta har fungerat riktigt bra och än så länge så har ingen hänt vilket är riktigt bra då vi har haft upp till 66st maskiner samtidigt ute i skärgården.

Guppare som skall vara med och köra detta samåk:

1. Robban (Robban)
2.Tomas Granberg
3. Magnus
4. jollo__123
5. Pär
6. BUSE
7.
8.
9.
10.

Är du intresserad att köra detta skicka ett PM till mig eller skriv i tråden så sätter jag upp dig på listan.

Mvh/Robban
2815

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33310

• Besökare
  • Besökare
Återanvänder förra årets tråd, då var vi ett gäng som körde den Lördagen den 23/10. Natten till Lördagen 2010 så kom det ca 5cm nysnö men i år ser det ut att bli en riktigt bra dag men lite sol och ganska vindstilla 1-3m/sek. Upplägget är det samma som förra året vi sticker tidigt för att komma hem innan kl.15:00 pga mörkret kommer snabbt nu på kvällarna.

Så dra på torrdräkten och häng med på sista turen 2011, sen är det bara att konservera maskinen inför vintern.

/Robban

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33311

• granberg
  • granberg Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena Robban
Fan grymt trevligt upplägg, jag och Magnus e på men vi startar från resarö kan vi mötas upp nånstans typ djuröbron?
mvh Tomas Granberg

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33313

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Man kanske skulle ta och försöka damma av skotern för en sista åktur, jag kör med shorty så du får värma mig i bastun i så fall :-D
-Jag återkopplar under morgondagen om jag hakar på!

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33314

• Besökare
  • Besökare

BUSE skrev: Man kanske skulle ta och försöka damma av skotern för en sista åktur, jag kör med shorty så du får värma mig i bastun i så fall :-D
-Jag återkopplar under morgondagen om jag hakar på!

Det är klart du skall med släpp alla måsten nu.
/Robban

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33315

• wake pro 215
  • wake pro 215 Profilbild
  • New Member
  • New Member
I m in..!!

Hämtar skotern hos Nivado imorgon (styrningen är fixad) ..!!
Sea Doo RXT 260 aS

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33316

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
helvette jag som vinter fixat min skoter. men jag har alla förutsättningar för att kunna komma med. ledig imorron så då kan jag skruvva i batteriet å packa färdig skotern!
och så är jag ledig denna helg.. så jag hör av mig till dig robban på SMSTele samtal imorron om hur jag gör!!!!!!!!!

börjar med att skruva i batteriet så jag är halv klar iaf =)
släppa alla måsten =) var bra sagt! man ska bara ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33317

• Besökare
  • Besökare
Jocke det är väl klart som f.n att du skall med. Nu är vi upp i eventuellt 6 per detta blir en trevlig dag alla gånger.

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33318

• wake pro 215
  • wake pro 215 Profilbild
  • New Member
  • New Member

wake pro 215 skrev: I m in..!!

Hämtar skotern hos Nivado imorgon (styrningen är fixad) ..!!

Kanske dags att ändra profil namn... till typ RXT As :-) Grym dimma på Baggen idag, hoppas att vi klarar oss från dimman imorgon.

//Pär
Sea Doo RXT 260 aS

Re: Hösttur i Stockholms skärgård Lördagen den 12/11 2011 14 år 5 månader sedan #33319

• Besökare
  • Besökare
Pär det blir nog till att göra det, ändra namn alltså. Det är stort att du hämtar hem maskinen från vinterförvaringen för att hänga med grabbarna en för en sista tur i skärgården det skall du ha en eloge för.

Så ni andra som sitter i stugvärmen och tvekar dra på långkalsongerna, släpp fjärkontrollen och lämna Foppa tofflorna hemma för lite sen höståkning i en skärgård där det är myggfritt och även fritt från textil raggare.

Lunchen på Sandhamn kommer garanterat vara backslicks fri då dessa har gått i ide inne på Stureplan.

/Robban

Sidan laddades på: 0.090 sekunder