Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46596

• dämpad
  • dämpad Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Jag är intresserad av att köpa en begagnad vattenskoter för att min mor har opererat nya höfter och har svårt att ta sig i, ur och runt en vanlig liten båt och jag får för mig att man nästan kan gå från långgrund botten upp på en vattenskoter bakifrån va? och sen sätta sig och elstarta och köra? Måste man dra upp en vattenskoter helt efter varje tur eller kan dom ligga i sötvatten?

Sen till den verkliga frågan, vad rekommenderas mest om man är ute efter en "transportmaskin" där ingen vikt läggs vid hk, hastighet eller hur man kan busa och leka utan bara åka på en mindre insjö som sällan blåser upp och är någon mil lång men man bara brukar åka någon enstaka km och gå iland och sola. Jag vill inte låta/vara dumsnål men låga servicekostnader mm efterfrågas och som sagt begagnad eftersom lottovinsten ej ännu infunnit sig.

Tack på förhand!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46601

• daniel
  • daniel Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
Hej

Man kan gå upp på en vattenskoter bakifrån, men det kan vara bra om skotern har en badstege vilket vissa modeller har. MEN du kan inte gasa iväg när det är för lågt vatten, då sugs stenar och annat upp i drivsystemet och då kan det bli en dyr historia.

Om jag vore dig skulle jag kolla på Sea-Doo GTI, de är 3 sittsiga, stadiga, låg bränsleförbrukning och låga servicekostnader.
Seadoo, det enda rätta :)
Följande användare sa tack: dämpad

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46604

• mightyjochen
  • mightyjochen Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 7
Jag skulle absolut rekommendera GTI 155hk som har badstege. Men som redan sagts så är det inte bara att åka i väg på grunt vatten. Men om du har en vattenskoterbrygga så under lättar det enormt för mamma. Den bästa på marknaden är candock då den också är den bredaste som man kan gå runt skotern torrskodd.
Mvh Jocke

Den som vet mest, vet ändå för Lite

Sea-Doo RXP-X 300 -16
Yamaha XLT 1200 -03
Sea-Doo RXT -10
Sea-Doo Challenger -08
Sea-Doo GTI 155Hk -14 4st
Sea-Doo GTI SE 130Hk -13
Yamaha GP1300 -07
Sea-Doo RXP -04
Sea-Doo 3D -07 2st
Sea-Doo GTI RFI -04
Sea-Doo GTI -04 3st

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46607

• dämpad
  • dämpad Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tack så mycket för svaren, då har jag något att titta på! Jäklar vad den bryggan verkar bra! Dyr förstås men om jag hittar något ställe vid strandkanten där en sådan skulle kunna göra allt så mycket lättare så kanske... Jaså det finns badstege till dessa också, det lät ju bra även för en annan. Om jag får ställa några följdfrågor om grunt vatten, hur vet man.. eller vad ska jag säga.. om man kör in mot en sandstrand/dystrand räcker det att sluta gasa innan eller måste man snabbt stänga av motorn för att den inte ska dra in bottenstoft? Skrovet i sig tar ingen jätteskada av att man kör tills den bottnar va, förutsatt att det inte finns grövre grus o stenar osv såklart? Det enda jag sett är på turiststränder när dom gasar ända upp på sandstranden ur vattnet (eller gasar innan kanske o glider upp ur vattnet då)

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46609

• mightyjochen
  • mightyjochen Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 7
Man bör stänga av en stund innan. Maskinen plockar upp småsten på tomgång redan vid 40cm Djup och vid fullgas så virvlar den upp bottensegment från 1m djup. Är nog marknadens billigaste brygga.
Mvh Jocke

Den som vet mest, vet ändå för Lite

Sea-Doo RXP-X 300 -16
Yamaha XLT 1200 -03
Sea-Doo RXT -10
Sea-Doo Challenger -08
Sea-Doo GTI 155Hk -14 4st
Sea-Doo GTI SE 130Hk -13
Yamaha GP1300 -07
Sea-Doo RXP -04
Sea-Doo 3D -07 2st
Sea-Doo GTI RFI -04
Sea-Doo GTI -04 3st

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46610

• Jetskiparts
  • Jetskiparts Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 8
Just nu erbjuder vi 20% rabatt på denna brygga www.nordicpowersport.se/bryggor/candock-...oter-flytbrygga.html

När vi inte har kampanjpriset så har du som medlem på Guppa 10% rabatt på hela sortimentet av bryggor på nordicpowersport.se och hela sortimentet på jetskiparts.se
Ej reavaror eller redan rabatterade varor.

Ska du till båtmässan allt för sjön 3-12 Mars? Träffa oss då i monter C04:20 Tillbehörshallen och se och kläm på bryggan på plats. Jämför den gärna med andra, den tål at jämföras
Jetskiparts.se störst i Norden på vattenskoterdelar

Tips på skoter Prisvärd, "tystgående", ej för lek? 9 år 1 månad sedan #46611

• Dinky
  • Dinky Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ingen dör fullärd
  • Tack mottaget: 29
Tycker du ska titta på Kawasaki LX som är en väldigt driftsäker skoter med 160hk. Tror den skulle vara alldeles ypperlig för ditt behov.
Kawasaki R-rated

just for fun

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.066 sekunder