Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Seadoo rxt-x300 eller Kawasaki ultra 310r? 9 år 11 månader sedan #45871

• johannnn
  • johannnn Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej ska köpa mig en ny skoter o funderar vilken ska jag välja? va har ni för erfarenheter av skotrarna? Beslutsångest

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Seadoo rxt-x300 eller Kawasaki ultra 310r? 9 år 11 månader sedan #45876

• SMR3
  • SMR3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 3
Tjena,

Har du haft vattenskoter tidigare?
Oavsett vilken du väljer lär du inte bli besviken!

Har haft och kört en del Kawa 300x och det är ingen jätte stor skillnad prestandamässigt i förhållande till 310R (fast den är visuellt sett mycket snyggare och har lite mer "sportutrustning"). RXT-X 300 har jag personligen aldrig testat, men 260 har jag kört en del. Har en RXP-X 260 idag som ska säljas och den är ju en favorit för mig om man vill leka, köra bojbana och föredrar en mindre och smidigare PWC. Beställde precis en RXP-X 300 och väntar nyfiket på att få testa och jämföra prestandan på 260 och 300.
Men enligt rykten ska nog RXP-X 300 ta Kawasaki 310R på en raksträcka i väldigt lugnt vatten, så du kanske får överväga att köpa en RXP-X 300 istället? ;)

Med det sagt så har du en bild utav vad jag jämför med i min förklaring här nedan.

Kawasaki Ultra är dokumenterade som världens bästa och snabbaste vattenskotrar om du ska köra offshore. Skrovet är överlägset alla andra på marknaden och du ligger bäst med den i sjön även i större och osäkrare vatten. Sea Doo RXT-X är ju Sea Doo'S motsvarighet men 260 har inte riktig kunnat mäta sig med Ultran eller Yamaha vid offshore tävlingar/körningar. Den har rent utsagt varit sämst av dem tre vid lika mätningar på originalmaskiner enligt en säker källa som testat snitthastigheten på dem tre. Sedan är det ju svårt att säga vad nya 300hk motorn gör för skillnad.

Sea Doo's nya 1630 ACE motorer ska ju inte bara leverera mer hk utan även ha en underhållsfri kompressor och bättre intercooler (som inte ska gå sönder lika lätt som den gamla). Personligen kan jag tycka att Sea Doo är ett roligare varumärke med fler tillvalsprodukter, fler finesser och annat lull lull som kan vara kul som t.ex. det nya Ergolock System som tillåter dig "låsa fast" underkroppen precis som på RXP-X.

Din fråga är otroligt svår att svara på. Först tänker jag Kawa 310R, och sedan efter ett tag så tänker jag om och får själv beslutsångest över att RXT-X 300 kanske presterar bättre, kanske är lite snyggare eller kanske är lite roligare. Men till sist kommer jag fram till att RXP-X 300 är det givna valet, för mig i alla fall. Du kanske har andra behov än vad jag har.

Men lycka till, och håll oss uppdaterade :)

Seadoo rxt-x300 eller Kawasaki ultra 310r? 8 år 10 månader sedan #46942

• marcowitt
  • marcowitt Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 1
Kanske lite sent att svara nu. Men har en rxp x300 och den är förbannat rolig...men ja den behöver plattvatten för att köra om kaworna. Så hur var och när ska du köra?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.061 sekunder