Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Trailer 12 år 1 månad sedan #42026

• gp1300rr
  • gp1300rr Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej
Jag ska köpa en ny trailer (80km/h) till en seadoo rxt. Det lutar åt en trailer med hjul så att den lätt glider av vid den relativt grunda rampen som jag måste sjösätta från. Har provat att sjösätta med en trailer med skenor och det var inte en rolig upplevelse vid denna ramp med så grunt vatten. Har fått ett hyggligt pris på en Tiki BT500.

En bekant sa att det blir problem för att på trailers med hjul så ligger bakre kölrullen på intagsgallret vilket inte är bra.

Vad säger ni som har trailers med hjul om detta?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Trailer 12 år 1 månad sedan #42028

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
I min värld är dessa med hjul helt värdelösa
Ska vara med skenor då det är bättre för skotern
den ligger bättre osv...
Respos är mkt bra då de lutar bakåt från början mao. lätta att knuffa av

Dock så har Seadoo en trailer som ja gillar där det är hjul fast som sitter på rad som skenor ungefär :)
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Trailer 12 år 1 månad sedan #42061

• skippero
  • skippero Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 3
Jag har haft både en lite äldre TK-Trailer BT500 med hjul och nu en ny Respo trailer med skenor till min Yamaha FXHO. Totalt sett tycker jag att TK-trailern med hjul var bättre, men det är väll en smaksak som allting. Dels känns TK trailern mycket bättre byggd än Respon; stadigare, inte massa skarpa stålkanter och hjulnav, elen och kopplingshandske ser mer gedigna ut på TK. Respon tycker jag också är onödigt bred. När det gäller hjul eller skenor, så var det lättare att sjösätta och dra upp med hjulen än skenorna för mig. Med skenorna får jag knuffa i och vincha upp mycket hårdare, trots idogt såpande. Nackdelen med hjulen jag hade var att det var svårt att hitta en bra position på hjulen så att skotern låg stabilt och som nämnts att den ligger på galler-plåten.
Yamaha FX HO 160hk -2004

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.062 sekunder