Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Våtdräkt eller Torr dräkt. 12 år 2 månader sedan #41953

• Jompa25
  • Jompa25 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 1
Hejsan. Någon som har tips på bra dräkt. Om man vill börja säsongen tidigt och sluta sent i höst. Fördelar med torr vs våt. Käns ju lite dumt att ta på sig dykdräkten. Och med semi dry så tror jag inte man blir så rörlig. Hade för många år sen en skaldräkt från rukka som va till för surfning. Funkade bra så länge man inte ramlade av för hårt. Då kom vatten i genom muddarna. Sen om någon sitter på bra tips på flytvästar. Mvh Jompa

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Last edit: av Johannoren.

Våtdräkt eller Torr dräkt. 12 år 2 månader sedan #41954

• Johannoren
  • Johannoren Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6

Jompa25 skrev: Hejsan. Någon som har tips på bra dräkt. Om man vill börja säsongen tidigt och sluta sent i höst. Fördelar med torr vs våt. Käns ju lite dumt att ta på sig dykdräkten. Och med semi dry så tror jag inte man blir så rörlig. Hade för många år sen en skaldräkt från rukka som va till för surfning. Funkade bra så länge man inte ramlade av för hårt. Då kom vatten i genom muddarna. Sen om någon sitter på bra tips på flytvästar. Mvh Jompa

Tog mig friheten att ändra topic till "Våtdräkt" då jag antar att du inte är ute efter en våldtäkt ;)
2009 SeaDoo RXP-X 255 RS RivaRacing
2012 Yamaha VX Deluxe
1999 Yamaha GP1200R

Våtdräkt eller Torr dräkt. 12 år 2 månader sedan #41963

• christian
  • christian Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 5
Fördelar torrdräkt: Torr under(tills du svettas eller klotar hårt), kan ha vanliga kläder under, ofta gylf, kan klä sig i lager under beroende på temp, ofta fasta sockar så man är torr även på fötterna.

Fördelar våtdräkt: Mycket, mycket smidigare!

Har kört med denna torrdräkt några vintrar: www.northgear.se/products/immersion-suit...hgear-7410-offshore/

Toppen dräkt men har inte använt den alls i vinter sedan jag köpte denna 5/3 mm våtdräkt:
www.ripcurl-europe.com/ripcurlsite_bis/m...zip/WSM4CF_0070.aspx

Nästan lika tät som torrdräkten, varm så det räcker även så här års och som sagt mycket smidigare att köra med. Smidigheten spelar mer roll om du kör jetski, kör du vattenskoter är det inte lika noga och så beror det ju på hur du kör förstås.
<a class="postlink" href="www.CagnardRacing.se">www.CagnardRacing.se
Följande användare sa tack: Jompa25

Våtdräkt eller Torr dräkt. 11 år 10 månader sedan #42629

• whitetrashgtr
  • whitetrashgtr Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! jag kan verkligen rekomendera oneils 7mm våtdräckt,kör du dessutom med våtdräckts skor och handskar är det riktigt varmt och gott,vi körde faktiskt i oktober när det var 5 grader ute den dagen och vi hoppade tillomed i vattnet,har tidigare kört med "billig" våtdräckt som i efterhand inte hjälpte ett skit :)

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.072 sekunder