Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Köpa Yamaha FX SHO 2012 eller inte? 14 år 1 vecka sedan #38258

• propeller
  • propeller Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hallå!

Nu behöver jag lite råd från er kunniga. Jag har i dagsläget en yamaha fzr 2010 som har gått ca 60 timmar. Jag är egentligen väldigt nöjd men är lite sugen att skaffa en tresitsare ändå.

Vad är era åsikter om den nya? Är det någon skillnad i acceleration och maxfart? Jag vill helst inte minska på någon av dessa faktorer.

Det verkar som att den nya är något tyngre än fzr, men även äldre modeller av fx sho. kompenseras den ökade tyngden av en starkare motor? Är det samma motor som i min nuvarande fzr och vad för eventuella modifikationer har dom gjort?

Fzr 2010 ska ha 210 hk har jag fått fram men inte hittat några siffror nya fx sho 2012.

Mina frågor må vara dumma men jag är ändå oerhört tacksam för alla svar jag kan få=)
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Köpa Yamaha FX SHO 2012 eller inte? 14 år 1 vecka sedan #38259

• kongo_81
  • kongo_81 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Köp den bakre sitsen från FZS så blir den 3sittsig och du behöver inte byta skoter :)
finns färdiga kit på Ebay.

/Jonny
YAMAHA FZR-09 RIVA steg 1++
HONDA AQUATRAX F12-X 2004 Såld

Re: Köpa Yamaha FX SHO 2012 eller inte? 14 år 1 vecka sedan #38261

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Samma effekt i alla årsmodeller hittills på fz och sho.
Du tappar LITE toppfart och ax med gamla sho skrovet, nya skall vara lite bättre men jag har ej testat detta.

Re: Köpa Yamaha FX SHO 2012 eller inte? 14 år 1 vecka sedan #38265

• peter e
  • peter e Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Hej, jag har haft en fx sho -08 och har testat nya fx sho -12 och kan säga att skrovet är sjukt mycke bättre på den nya då det tar grövre sjö mycket bättre och framförallt mjukare(slår och bankar inte).
Effekten är densamma även om vissa ändringar är gjorda på motorn,bla verkar vevhusvent
vara omgjord.
Även bättre körställning och massa smartare lösningar på vissa grejer.
KÖP! :)

Re: Köpa Yamaha FX SHO 2012 eller inte? 14 år 1 vecka sedan #38274

• propeller
  • propeller Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
Tack för alla svar.

Det var inte bara sitsen som gjorde att jag ville byta utan alltså att jag ville byta till en nyare modell, men att jag då skulle byta från två- till tresits.

Efter att ha kollat lite youtubeklipp så tyckte jag att nya fx sho verkade soft, dels med neutral, den något ökade längden och kanske viktigast av allt, att den ser ut som optimus prime framifrån =) Men jag var som sagt orolig för att tappa acc och topfart vilket är två saker som gör skoter så förbannat kul. Om det bara är en liten skillnad så kan jag nog leva med det :) Och det där med att skrovet är bättre i sjö är ett klart plus. Det blir nog till att försöka få tag på en sådan.

Så håll utkik i säljdelen för då kommer snart min älskade fzr ut där inom kort :)
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.067 sekunder