Tjenare guppare!
Har lagt ut lite frågor ang köp av skoter tid o det blir ett köp av en kawa 250x som det ser ut, men efter man läst de olika trådarna här får man ju svår ångest, jag förstår att det nyare maskinerna är uppdaterade på endel vitala funktioner så som vevhus, ventiler osv.. Men då till mitt dilemma! Har hittat en 07:a, uppdaterad vevhusventilation, samt att det sitter ett performance s/c kit från R&D på. Tilläggas bör att maskinen är en ägare och detta en firma som bygger båtmotorer! Har fått en bra känsla för dem, firman känns även den seriös när man googlar....... Antar att maskinen som alla andra haft problemet med att tryckt in olja i förbränningsrummet innan uppdatering iom originalvevhuset. Men detta ger väl inga andra direkta följder eller?
Eller ska man satsa på ngt nyare original maskin? Tycker inte det är värt mellanskillnaden om man kan få en uppdaterad maskin som endast ska nyttjas för nöjes körning....
Men känner samtidigt att man vill ju inte tvingas köra den stenhårt hela tiden för att den inte skall gå för fett, eller bli dyngsur som vissa andra inlägg påpekar!
Ni som kan, känns ändå inte dessa uppdateringar som vettiga? Eller tvingas man köpa ny skoter för att inte få ångest. Är bara ute efter ngt som har hyffsad driftsäkerhet!
Vågar ju knappt köpa beg efter att lusläst alla trådar!!!! ( Men det e super att det finns)
Det enda jag önskar nu är lite mer svar än man fått tidigare, kom igen nu , det e ju ni som sitter på kunskapen, tack på förhand....................
// Frebo1