Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

köpråd ultra 250x! 14 år 8 månader sedan #30857

• frebo1
  • frebo1 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har varit runt o kikat och kommit fram till att jag får nog mest skoter för mina pengar om jag köper mig en begagnad 250x, men så till mitt dilemma..

När jag läser här på guppa så finns det endel att se upp med! Är ingen mekaniker själv!
För att kontrollera remmen till kompressorn, behöver man skruva ur de fyra skruvarna på toppkåpan?, eller e jag ute o cyklar?
Hur vet jag om pumpaxeln är uppgraderad?

Den skotern jag ska kika på har gått 58h servad av auktoriserad för 1 gångtimme sedan!

Eller skall man inte vara så nojig, utan provköra och gå på magkänslan och det allmänna skicket?
Skotern är endast körd på ostkusten och de bilder jag sett syns ingen korrosion på motor el dylikt.

Om en 08 är servad enligt schema o upptagen o urspolad, kan det ändå vara "ett grisen i säcken köp"

Tacksam för lite svar

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: köpråd ultra 250x! 14 år 8 månader sedan #30861

• xpo
  • xpo Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
ultra är en väldigt fin skoter.

dock finns det vissa saker att se upp med.

sprickor i intercooler fästet.
dålig kompressor rem. ( kolla så att den inte har fransat sig eller har några sprickor )
för att byta remen så måste man lossa på motorn vilket man inte gärna gör.

sen är det klassiska saker som gäller alla skotrar. sprickor, styrglapp, kolla så att alla slangar ser bra ut osv. se till så att den kommer upp i varv.
en original ultra går runt 7600-7700 varv.

fanns 2 skotrar uppe i luleå eller piteå som en polare var och kollade på, de varvade 6400-6500 varv och där var det stopp. så där vart det inge köp.

men vanligt omdöme brukar vara bra, testköra är ett måste skulle jag vilja påstå.
Kawasaki ultra 250x - svarta faran

Re: köpråd ultra 250x! 14 år 8 månader sedan #30863

• frebo1
  • frebo1 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Tackar, men hur kommer jag åt att inspektera remmen?
Spruckna intercolerfäste? faktiskt första ggn jag hörde detta, kan inte vara jättevanligt..

Tack för synpunkter, gärna fler!!!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.065 sekunder