Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #22981

• propeller
  • propeller Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Jag har försökte att bilda mig en uppfattning om de olika gopro-kameror som finns. Jag hittade shop4bikes som säljer GoPro HD helmet eller motorsport för 2995:- Enligt prisjakt så verkar det billigt.

Jag vill höra med er om det är ett bra val? Vilken version ska man köpa? Jag vill ha HD-upplösning, bra fästen så man kan sätta fast den på vattenskidor, wakeboard, vattenskoter och kanske i båt och bil också, men huvudanvändningen ska vara vattensport iaf.

Jag är helt vilsen och vill ha en bra kamera till ett bra pris. Så kort och gott, är GoPro HD helmet eller motorsport de som gäller när jag vill filma på sjön? Är det någon skillnad på dessa två?

Tacksam för svar!
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #22982

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Tycker Motorsport kitet är bäst med sug koppen ;) följer även med klisterfästen för tex
hjälm.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #23047

• propeller
  • Junior Member
  • Junior Member
Okej. Jag har beställt en sån nu =) Hoppas att både sugkoppen och klisterfästerna är starka nog då men om det är den som alla använder i filmerna man ser här på guppa så verkar de ju onekligen sitta fast rätt bra :)

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #23056

• conny
  • conny Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

propeller skrev: Okej. Jag har beställt en sån nu =) Hoppas att både sugkoppen och klisterfästerna är starka nog då men om det är den som alla använder i filmerna man ser här på guppa så verkar de ju onekligen sitta fast rätt bra :)

Sugkoppen sitter som berget bara du är HELT säker på att det är en plan yta,minsta konkav/konvex så kan du lätt bli lurad och att du tappar den. Bara ta tag i kameran o rycka i den så ser du om den sitter kvar. Bra val nu väntar vi bara på att få se dina filmer här på Guppa !
Först till Eggegrund vinner......

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #23059

• r_kane20
  • r_kane20 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
se till så att det är helt torrt där du sätter den med, den glider lätt i sidled om det är lite blött men annars sitter den som f*n har till o med dragit den i vattnet när den satt på sidan av skotern med sugkoppen.
Kawasaki Ultra 260x -09
Kawasaki stx 15f -08 SKROTAD!

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #23076

• propeller
  • Junior Member
  • Junior Member
Självklart kommer jag lägga upp filmer! Dock lär det få vänta till nästa sommar. Men då blir det vattenskid- och skoterfilmer i mängder! Måste dock antagligen anlita någon för att redigera så filmerna håller lika hög klass som många andra här.

Ska vara noga med hur jag fäster kameran:) Lär även använda mig av nån liten säkerhetslina så att den inte försvinner om den skulle lyckas lossna.

Tobbe - Det är av dig jag beställer också! Tack för erbjudandet! :winner:

Tack för alla hjälpsamma svar! Som sagt, kommer bli många filmer som tack =)

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 15 år 7 månader sedan #23077

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Som säkerhetslina använder jag ett långt skosnöre. Fungerar riktigt bra, är litet, lätt och starkt!

Säkerhetslina har räddat min kamera 2 gånger nu. :-) Inte pga sugkoppen är dålig utan för att jag fäst den dåligt eller på dumma ställen. I båda fallen så var det våt yta och mycket vatten som pressades mot den.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 13 år 11 månader sedan #35593

• seadoojohan
  • seadoojohan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Tobbe.l skrev: Tycker Motorsport kitet är bäst med sug koppen följer även med klisterfästen för texhjälm.

Jag har gopro hd 2 motorsport och undrar om det räcker med att fästa ett klisterfäste på hjälmen och fästa kameran i den? Kommer självklart rengöra och torka där det ska vara på hjälmen så att det sitter så bra som möjligt.

Ska sjösätta skotern på fredag så tänkte börja filma direkt :-D
1. SeaDoo GTX 155 -06 19-179h. Såld
2. SeaDoo GTX limited 215 -07

EZ port max
GoPro hero2

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 13 år 11 månader sedan #35597

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det fungerar alldeles utmärkt! Har fäst min på sidan av crosshjälmen. Den sitter som sten.
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: GoPro - användning vattenskoter och vattenskidor 13 år 11 månader sedan #35598

• seadoojohan
  • seadoojohan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Jetpilot87 skrev: Det fungerar alldeles utmärkt! Har fäst min på sidan av crosshjälmen. Den sitter som sten.

Okej vad bra! Då ska jag sätta igång med filmningen så att jag hittar bra vinklar att filma från till PWC’t
1. SeaDoo GTX 155 -06 19-179h. Såld
2. SeaDoo GTX limited 215 -07

EZ port max
GoPro hero2

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.064 sekunder