Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

GSX/GTX/GP1200(R)/RX/RXDi/XP? 40000kr max! 16 år 2 månader sedan #18278

• natta
  • natta Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! :)

Efter två somrar av stenhårt sommararbete har jag nu, som en 17 årig tjej, lyckas spara ihop 40000kr, vilket innebär att jag äntligen kan uppfylla något som länge varit en dröm för mig: att köpa mig en vattenskoter!

Jag leter, som de flesta, efter en skoter med rikligt med fart i samtidigt som jag vill att den ska vara driftsäker och stabil. Vill gärna ha en som gör över 50 knop, är lätt att "leka" med men samtidigt uppfyller behoven att bara ut och glida med en god vän en fin sommardag (dvs. en trevlig skoter att skjutsa på).

40 000kr är det jag har, varken mer eller mindre. Personligen har jag mest intresserat mig för en SeaDoo GSX Limited (135hk, 936(?)cc, 50knop?) och SeaDoo RX/RXDi då jag tycker de verkar vara både snabba, smidiga, lättmeckade, stabila och driftsäkra... har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Har även haft GTX och GP1200r i åtanke, men lite skeptiskt till 3-sittsen (känns bara överflöd då jag bara kommer skjutsa en passagerare). Även XP var i tankarna till en början, men efter att ha hört hur ostabil de blir ifall man åker två samt den törstiga motorn de har så har det intresset mestadels avtagit.

Jag vill ha en vattenskoter som håller. Kvalitét! Vill inte få börja mecka med motorn efter några timmars körning bara (dvs. vill inte ha någon skoter med kända motorfel/känd för att behöva överdrivet mycket omsorg i form av delbyten o.s.v, hoppas ni förstår mig. Är somsagt 17år och har ingen som helst erfarenhet av vattenskotermotorer och att lämna in dem förstår jag inte är billigt).

Tillsist ska jag också säga det att detta blir min första skoter och jag hoppas hitta en som någolunda kan leva upp till mina förväntansfulla förväntningar.

PS. Back är ett plus.

/Vänligen, Nathalie 17.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GSX/GTX/GP1200(R)/RX/RXDi/XP? 40000kr max! 16 år 2 månader sedan #18279

• natta
  • Junior Member
  • Junior Member
PS. Rekommenderar ni någon helt annan modell så skriv gärna det också + varför ni tycker som ni tycker.

Re: GSX/GTX/GP1200(R)/RX/RXDi/XP? 40000kr max! 16 år 2 månader sedan #18285

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: GSX/GTX/GP1200(R)/RX/RXDi/XP? 40000kr max! 16 år 2 månader sedan #18287

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ring på den som Tuffe visa, fråga hur många timmar den gått :)
Å givetvis om den verkar vara i fint skick!
GP1300R SÅLD*

Re: GSX/GTX/GP1200(R)/RX/RXDi/XP? 40000kr max! 16 år 2 månader sedan #18290

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Vilken ambitiös tjej på 17 år som jobbat stenhårt för att köpa en skoter! :o

Hoppas du hittar något som faller dig i smaken. SeaDoon som tuffe länkar till ser ju bra ut som ett första köp. Däremot får man eventuellt räkna med en del meck och justeringar, i värsta fall om det du är en Di modell. Se även till att du får provköra den för det är då en del fel kan visa sig.

Re: GSX/GTX/GP1200(R)/RX/RXDi/XP? 40000kr max! 16 år 2 månader sedan #18301

• natta
  • Junior Member
  • Junior Member
Tack för svar hörrni, och länken tuffe. Du skulle inte kunna länka fler "klipp" från blocket/liknande?

En Di är inte hellre att föredra då? Hur pass stor är egenligen skillnaden på förbrukning av bränsle mellan en RX och en RXDi? Är det något förutom det som skiljer modellena åt? (inte så insatt).

MVH, N

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.067 sekunder