Hej, min 250x Ultra 2008 har funkat kanonbra de två år jag ägt den. Den har gått 150 timmar varav jag kört 45 ungefär.
Förra sommaren var ju rätt pissig och den stod helt still på sin flytbrygga de sista tre veckorna innan jag tog upp den.
Skotern startade jättefint men jag hann bara 20 m mot rampen när den tvärdog. Då menar jag tvärdöd, displayen är helt tom, inte ett pip någonstans. Jag paddlade in den, tog upp den, bytte batteri och då startade den med vattenslangen inkopplad.
Fast den gick bara i någon minut, sedan hände samma sak igen. Efter det har jag fått liv i displayen någon enstaka gång, men inte mer än så. När det är helt tyst runt mig hör jag dock att ECU-relät surrar svagt när jag trycker in nyckeln.
Jag har försökt mäta med voltmetern, och det är 0 V över startrelät. Det kommer alltså ingen spänning vidare. Jag ohm-mätte och det är oändligt motstånd när man trycker in nyckeln. Dock vet jag inte om det beror på att det inte kommer någon ström till relät eller om relät är trasigt! Jag ska försöka koppla 12V på det imorgon, får se hur det lyckas.
Är det någon som känner igen symptomen? Kan det ha blivit något fel på startspärren? Nyckeln? Jag känner mig helt borta....
Mvh, Johan