Rxp-race skrev:
apersson_ skrev: Tjenare!
Har en Kawa sxr 800 och skulle behöva hjälp med trimning osv, jag e relativt grön med det här att trimma jetski.
Det som sitter på nu är:
Intake
Igni pro
"Byglat" den
Var ska jag börja?
Bör jag satsa på en torrpipa? är det värt att riskera spikningar osv?
Hur "ombestyckar" man en förgasare?
tänkte höra med er hur jag ska gå till väga, vad jag ska lägga till i min inköpslista?
skicka gärna länk till div. grejer ni rekomenderar, eller någon man kan kontakta.
*Topp?
*Våtpipa?
*Impeller?
Mer ?
Inköps lista?
Insats plugg
R&D Kawasaki SXR800 Stock Exhaust Power Sleeve
Länk: www.sx-r.com/onlineshop/index.htm
Luft filter
Outerwears Pre-Filter for Tau Ceti, Prök or K&N air filter
Länk: www.sx-r.com/onlineshop/index.htm
Som ni märker är jag nybörjare med att trimma-skruva i jetski.
men jag Vill lära mig detta, tacksam för bra svar !
mvh
Problemet med en torrpipa är tempen ökar rätt duktigt i motorutrymmet vilket gör att du helst bör modda huven, och vad jag har läst o snappat upp så är FactoryPipe våtpipa best choice för en bra allround maskin.
wetpipe.jpg
www.factorypipe.com/p_kawasaki.php
Dom har skrivit en artikel om "allround trimmet".
www.factorypipe.com/media/articl ... rticle.pdf
Ut o googla på nätet efter trimdelar, finns massor om du har massor $$$$ eller kasta ut motorn och fixa en 1200cc :pilot:
skriv gärna vad du beslutar om och hur resultatet blir
Kul att admin rensar tråden och låter inlägg finnas kvar som man inte ska lyssna på. Skulle gärna vilja ha lite mer info om problemet med temperaturökningen med en torrpipa.
Gå inte ut och googla efter delar, googla isf efter en lösning då det är viktigt att hitta en setup som funkar. Det är mycket som ska stämma för att få en maskin att gå bra. Men man kan säga som så att en torrpipa ger högre toppeffekt men en våtpipa ger bättre vrid på lägre varv (ca 3,5 + 5k varv).
mr.turbos recept från jetski-in-sweden:
"Preppareade en kompis sx-r förra veckan och fick oväntat bra resultat med små medel.
Så här gjorde vi
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller"
Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration."
Själv har jag inte märkt några problem med tempen med torrpipa sålänge kylning va rätt dragen. Fick man ett läckage i kylningen så tappade man dock effekt direkt. Körde med R&D pipa, det enda negativa är att den är högljudd.
Har du igni pro och kör på mr.turbos recept tror jag du kommer få en grym maskin för pengarna.