Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #886

• nisselauda
  • nisselauda Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 1
Hallå alla!

Har nu börjat kika lite efter en vattenskoter inför sommaren, nu är det så att det kommer bli min första vattenskoter och har lite frågor till er.

har varit inne på nivados hemsida och har kollat på att köpa en kawasaki 250x (-08+ ) men vad är det för skildnad på den och kawasaki 250 (-07) mer än färg? och att -07 kostar 22 000:- mindre :x

tar jätte gärna imot tips och idéer om vilken typ av vattenskoter jag ska välja, att jag fastnat lite för kawasakin är för jag har kikat mest på den. eller är RXP eller RXT ett bättre allternativ??

tack på förhand!
RXT-X 255

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #888

• hemedia
  • hemedia Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Jag skulle rekommendera dig att titta närmare på Yamaha Waverunners. Oavsett vad du tänker använda skotern till så hittar du en modell som passar. Allt från relativt enkla men pålitliga VX till prestandamonstret FZR
"There's no replacement for displacement"

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #890

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hemedia, varför skulle du rekommendera en Yamma istället??

Axelzoon, Kawan är kungen av skotrar för offshore körning då den har ett mkt bra skrov mm för detta.
Väntar själv på min nya 250x -08. Går att hitta nya sådana hos flera ÅF till rimliga pengar.

Bor du i Stockholm kan jag starkt rekommendera ATMOS AB på Ekerö/Värmdö.

/ roland

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #892

• mangerxtx
  • mangerxtx Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag har aldrig kört Kawasakin men måste säga att den ser ut att bete sig smidigare än Seadoo rxt. Men det är ju såklart svårt att avgöra.

Rxt har jag kört ganska mycket men måste säga att det är en skoter som inte passar mig då den är stor och känns lite klumpig. Men det beror ju helt på vad du ska ha skotern till för. När det är riktigt hög sjö är rxt bekvämare än min lilla Gpr.

En notis kan vara att jag gjorde sällskap med en kawa 250 från Sandhamn till Vaxholm. Vi båda tankade på Sandhamn och när vi kom fram var Kawan tvungen att tanka igen då jag hade nästa halvtank kvar. Dessutom så åkte en polare med mig å andra sidan körde vi ganska snålt.

Skillnaden mellan 07 och 08 kan jag inte svara på men slå en pling till någon av kawasakis handlare så kan dom svara på det. Jag kan varmt rekomendera www.atvshopen.se dom är auktoriserade kawasaki handlare.

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #893

• hemedia
  • hemedia Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

ec1 skrev: Hemedia, varför skulle du rekommendera en Yamma istället??

Axelzoon, Kawan är kungen av skotrar för offshore körning då den har ett mkt bra skrov mm för detta.
Väntar själv på min nya 250x -08. Går att hitta nya sådana hos flera ÅF till rimliga pengar.

Bor du i Stockholm kan jag starkt rekommendera ATMOS AB på Ekerö/Värmdö.

/ roland

Ja, varför? Dels därför att jag haft förmånen att köra dem båda och tittar man på komforten så är Yamaha FX SHO ljusår ifrån Kawa. Jag har förvisso inte haft möjlighet att köra Kawa i hög sjö men sett dem in action på PWC Endurance race i Oktober förra året och ingen maskin hängde med Yamaha SHO. Yamaha har allt man behöver i fråga om komfort med trim, justerbart styre, cruise assist och annat plus att du har en betydligt lägre bränsleförbrukning.
Kolla vem som vann World Finals i Lake Havasu i höstas :mrgreen:

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #896

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
08:an har pluggad vevhusventilation som funkar skit på 07:an
en annan överttrycksventil på ic:n som läcker på 07:an... och även på 08:an,,, pluggas :)
Annan impeller tror ja det var med..
har även för mig att vattenbox nr två är bortpoleterad på 08:an
har för mig att det e ett annat luftfilter på 08:an men ikke säker...men sen var det nog inget mera

Får ja välja mellan seadoo å kawa så blir det ett lätt val... Kawan slår seadoon med hästlängder i allt...
Den må se klumpig ut... men det e den inte

Kan inte jämföra med Yamorna då ja inte provat dom....
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #902

• hemedia
  • hemedia Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #905

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hej
Köpte en kawa 250x från 07 i april 08. Eftersom det var en sen modell var den uppdaterad till en 08. Det första 07orna hade vissa problem, se följande länk: www.transportstyrelsen.se/sv/Sjo ... ltra-250X/

Det är förstås åtgärdat på senare modeller samt de som hade problemet. Men kan vara bra att kontrollera innan köp.

Vi är jättenöjda med kawan. Har drygt 45 timmar på den och har inte haft några problem alls.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #907

• nisselauda
  • nisselauda Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 1
OJ! tack så mycket får alla bra svar, en riktigt bra forumssida detta 7 svar på minder än 1 dygn! tack så mycket alla men fortsätta gärna skriva och tyck till här inne för har inte bestämt mig än men hör av mig och berätta om mitt val. :D
RXT-X 255

Re: frågor om kawasaki 250 17 år 2 månader sedan #908

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23

axelzoon skrev: OJ! tack så mycket får alla bra svar, en riktigt bra forumssida detta 7 svar på minder än 1 dygn! tack så mycket alla men fortsätta gärna skriva och tyck till här inne för har inte bestämt mig än men hör av mig och berätta om mitt val. :D

Kul att du fått hjälp så snabbt!, -Kunskapen ligger där ute och guppar i vassen och bara väntar på komma upp till ytan;) :D
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.080 sekunder