Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3535

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Tänkte att det lär bli en del eftersnack, så drar upp en tråd. Kom precis hem och ska iväg direkt och hämta skotern som ligger på en strand i Stavsnäs....

Kommer att lägga upp en FTP sen när jag kommer hem igen för de som vill ladda upp bilder/filmer från dagen.

Lime/Emil
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: After (jet)ski: PWC Endurance #2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3536

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
bra ide, men jag sumpa min kamera =) (glömde dra igen dragkedjan :mad2: )
ska bli kul att se lite bilder från dagens åk, kunde inte ha blivit bättre känns det som,
synd med din skoter bara.

får hoppas att du får en bättre dag imorgon (grattis i förskott)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: After (jet)ski: PWC Endurance #2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3538

• eken
  • eken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Måste bara tacka er alla som ställt upp och jobbat för ett kanon-event, det var verkligen klockrent! :) Vi som är göteborgare och inbitna västkustare måste väl villigt erkänna att vi hade lite "fördomar" gentemot Sthlms skärgård, men kan nu i efterhand konstatera att vi hade så fel man kan ha. Det enda man kanske kunde önskat, bortsett från allt vi fick, var lite mer vind för grymma hopp. Men ni är välkomna ner till "götet" när ni vill för en omgång (jag lovar, det finns gott om fullt tillräckliga vågor, fråga bara Teddan som bjöd på en jättevurpa sist). Väl mött :)
Yamaha FX SHO -08
Fogelsta 600 UVSL, 80km/h
Garmin 420 BlueChart g2 VISION

Re: After (jet)ski: PWC Endurance #2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3539

• lime
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: After (jet)ski: PWC Endurance #2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3541

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Här är grabbarna som hade hand och tog hand om oss på P.W.C Endurance 30 Maj.

Jag vill tacka dessa grabbar och även tacka samtliga deltagare för ett väl genomfört arrangemang. Jag tyckte att vi uppförde på ett fördömligt sätt med tanke på att vi var så pass många som körde. Vi hade kanon väder hela dagen till vissa åkares besvikelse typ ceasar och grabbarna från STOCKHOLM OFFSHORE på det spegel blanka vattnet gjorde så att deras grymt trimmade offshore maskiner inte fick någon luft under skrovet som smorde deras maskiner dom låg dok längst fram och hetsade som det skall.

De förare som var lite mer ovana fick nog en lagom tuff första tur med en fantastisk natur upplevelse med tanke på att det var totalt spegel blankt ute vid Horsten och Revangen med en vind som var 0 meter på sekund detta fenomen uppstår inte många gånger per år kan jag lova inte ens dyningar utan himlen gick ihop med havet med lite sol diss som grädde på moset så när man låg längst fram i 59 knop så var det helt omöjligt att förstå hur fort det gick.

Vi klarade oss runt med endast ett motor ras tror jag för det var väl endast din Lime som tyvärr gick sönder med tanke på att vi körde ca 100nm så tycker jag det är riktigt bra. Vi hade endast två skador som jag har hör om ett skadat knä när en av förarna bestämde sig för att gå för priset värsta vurpan. ( Hoppas det endast var en slag skada med vanligt ont i benet och inte någon inre skada i knät med allt som kan gå sönder där inne, hoppas det gick bra du får krya på dig, så hoppas vi ses senare i sommar.) Endast tre vurpor kan rapporteras -SHO- du hade nog svårast att mörka att du hade åkt av med tanke på att när du kom in till Teddy vid Saltsjöbads macken hade en gul vurpa krans runt halsen eller hade du bara provdragit i snöret som hänger ut nertill.

De som inte kan gå idag var lugna ni behöver inte uppsöka sjukhus. Det kallas nämligen för träningsvärk och den blir värre i morgon men sen avtar den. Och du Jonas Borglund Teknikens Värld det gör ont men det var väl det värt de andra på redaktionen kommer skratta på måndag, se bara till att sätta dessa personer på en skoter och skicka iväg dessa för lite extra bilder så får du tyst på dessa.

Alla tank stopp gick mycket smidigt och riktigt bra service från mackarna så att det flöt på. Lunchen ute på Sandhamn var mycket trevlig köket hade nog bara missat att det kom 50st skit hungriga killar med tanke på att vi vände upp och ner på kastrullerna och skrapade ut det sista ur dessa till resten av gästernas stora förtret. Men är det buffe så gäller det ju att äta för 137 pix eller vad det nu kostade men riktigt gott var det.

Vi drog på oss två "anmälningar" tydlig så körde några lite för fort i hamnen i Sandhamn enligt Kvb som var där med vattenskoter, Rib båt och Cobran som tydligen kör omkring ett gäng folk utan flytväst ser mycket bra ut men men så är det. Den andra "anmälan" gällde när vi tydligen körde för fort på frifarts området öster om Nämndö då hade någon ringt Sjö Polisen att om buskörning men då de fick rapporten så låg vi och tankade i Saltis så det måste ha varit någon annan som buskört.

Vi avslutade där vi började Strand bryggan sea club där det var ett himla drag när vi kom in kl.1735 för pris utdelning och middag. Sen var det bara för mig att hoppa upp på skotern för köra hem till Värmdö igen för efterföljande material vård ursköljning, urspolning och 5/56 behandling, just det en ordentlig stretching som ni alla gjorde eller hur. Glöm inte att det är morsdag idag när ni haltar iväg på Söndags middag.

Detta pwc var kan jag lova var årets enklaste utan tvekan det kan inte vara bättre väder det är helt enkelt omöjligt.
Race.JPG
Jag Robban och Guppa.se vill tacka Rib Extreme för ett väl genomfört event och samtliga deltagare är snyggt kört event, bilder kommer inom kort och tlrecond du lägger väl upp filmer på nätet snart på denna tråd.

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3548

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tack alla som var med för en Kanon dag! jag hadde skitkul hela dan..och sth skärgård var Kanon.
första gången jag åkte där!

Ang filmekameran så blev den inte så vidare bra :oops: kamran lutade lite för mycket ner så det blev ingen vidare överblik.men lite film finns det.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3551

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ja nu undrar ni andra som inte var med hur det egentligen var vi låter Rib Ex tremes hovfotograf Pierre Näsman beskriva eventet i bild så att det inte blir tomt prat att det var nice, kul, häftigt mm gå in på länken nedan luta er tillbaka med en Guppa burk, nä just det det fick bara de som körde okej ta ett glas vatten istället för det hade vi mycket av igår.
picasaweb.google.se/pierre.nasma ... directlink
När ni tittar på bilder så starta bildspel delen uppe i vänstra hörnet, se och njut.
/Mvh Robban och Rib Ex treme

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3559

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
fy fasen vad jag har haltat runt på jobbet idag :S

Undrar hur det kommer gå imorgon :( haha blir väll till å ligga kvar i sängen :(
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3562

• lime
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Själv ska man precis stänga av datorn för att åka och jobba hela natten. Kul....!

Här är min loggade rutt, den grovt planerade rutten samt platsen för mitt lilla stopp... :cry:
maps.google.com/?q=http://rookir ... -05-30.kmz

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 17 år 2 månader sedan #3564

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Vackert va

Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Sidan laddades på: 0.078 sekunder