Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 1 månad sedan #20084

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Måste tyvärr meddela att Falkenbergs tävlingen är inställd.

I tisdags fick vi samtalet från White & White där de drog sig ur då backupen från kommun & sponsorer saknades. Många har dragit sig ur i sista sekunden. Till sist drog sig tom Elite Strandbaden (hotellet på stranden) ur och det var spiken i kistan.

Vi arrangerade tillsammans med White & White 2008 och då lyckades de myckel väl, drygt 300 000:- i sponsorpengar som krävdes för att få hem det eventet var inga problem då.
Vi hade en kanonhelg och såg fram emot fler tillfällen.
2010 har de haft kontakt med 400 företag, suttit i möte med 40-tal men endast 3 som nappade. (och 1 av dom de kom efter tips från oss). Det verkar som det finns en mättnad på marknaden för vissa event.

Vi har i 2 dagars tid febrilt diskuterat detta inom Jetski kommitten och inom OJK för att finna alternativ för CC & offshore. Ordförande inom Offshore har varit informerad men vi ville ha 2 dagar för att försöka då nya förslag fanns. Många platser har undersökts & besökts och vi har pratat med kommuner, klubbar och länsstyrelser där förslag fanns. Men vi får inte ihop det. Ingen skugga faller på de, det var vi som ställt in.

Closed course har vi lyckats lösa då Kumla klubben efter ett blixtinkallat möte igår har sagt ja till att arrangera i Norrtorpssjön/Kumla. Orust Jetski klubb & Kumla kommer att göra detta tillsammans. De har ett tillstånd året runt för tävling/träning.
CC kommer därför att köras i Kumla 13-14 augusti på Kumla/Örebros träningsplats i Norrtorpssjön. OJK & ÖKJRC stöttar arrangemanget till 100% och vi kommer under omständigheterna få till det riktigt bra.
Inbjudan kommer inom kort.
Offshore racet överlämnar vi nu till Offshore kommitten, jag är riktigt ledsen att ni skall behöva gå igenom detta ytterliggare en gång.

Bespara oss nu allt gnäll och spekulationer utan om ni vill göra något för sporten så gör & säg nåt positivt istället än att kasta paj på varandra. En riktig tävling kanske !?

Jag beklagar detta för er som planerat, vi inom OJK hade verkligen sett fram emot att få arrangera ett race med er men vi kan inte styra över detta.
Vi har också planerat och investerat tid & pengar i detta så det är inte särskilt kul men så är det. Ni som var i Smögen 2009 vet att vi kan & vill.
Ordförande i offshore informerades igår om slutbeskedet och skall ha informerat styrelsen.

Om ni har några frågor om detta så ring mig på 070-5587871 eller maila på .

Än en gång, vi beklagar.

Med vänlig hälsning

Håkan Borgström
Ordförande OJK & Svenska Jetski kommitten

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 1 månad sedan #20730

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jättetråkigt.

SJRC ställer upp och hjälper till i Kumla om det behövs. Kontakta mig eller Calle.

/Robin

edit: Örebro/Kumla har en helt suverän bana, bra område kring banan och duktiga funktionärer. Detta kommer bli toppen! Be there!
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 1 månad sedan #20731

• teamenergizer
  • teamenergizer Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Mycket tråkigt att ännu en Västkust tävling blev inställd, men nu är så fallet jag sätter min tilltro till offshore kommittén att de hittar på någon kreativ lösning så som de gjorde senast då vi tävlade i Öregrund.
/Robban
Team Energizer kör Seadoo RXT-X 260RS

Ett byggprojekt genom ett samarbete med Nivado & V-Tech

www.teamenergizer.se

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 1 månad sedan #20733

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag skall vara tävlingsledare var tanken men skall köra i Veteran och hjälpa döttrarna i Junior så du Robin kan vara tävlingsledare i de heaten om du vill.
Karl Falkbrandt är anmäld till ski-Debutant... Han övar för fullt.

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 1 månad sedan #20737

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Håkan skrev: Jag skall vara tävlingsledare var tanken men skall köra i Veteran och hjälpa döttrarna i Junior så du Robin kan vara tävlingsledare i de heaten om du vill.
Karl Falkbrandt är anmäld till ski-Debutant... Han övar för fullt.

Inga problem. Jag ska hålla extra koll på dig Håkan så du inte fuskar :lol:
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 2 veckor sedan #21444

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Hej,

Nu är ett nytt ersättningsrace bokat för det utgående Falkenberg off-shore racet:

- UPPSALA OFF-SHORE den 18 september

// Uppsummerat så kommer närmast Roslagsloppet den 8 aug, Gävle den 28 augusti för att sedan avslutas med Uppsala den 18 sept //

Mer info kommer i en egen tråd

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 2 veckor sedan #21449

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Kanon med en tävling i Sept så att det inte blir så mycket i Aug bra jobbat Offshore kommittén. Nu laddar vi för Rosis nästa helg där säsongens största startfält kommer att starta i offshore säsongen det kommer att bli 76 spännande nm där första etapen är på 39nm vilket kommer göra att vissa kommer att få planera lite så att soppan inte tar slut .
/Robban

Re: Falkenberg, Båtracet 13-14 augusti INSTÄLLT ! 16 år 1 vecka sedan #21895

• jimmy glommen
  • jimmy glommen Profilbild
  • New Member
  • New Member
D va ju trist. Jag som precis köpt en skoter och tänkte knyta lite kontakter... Nån som vet var man kan beställa delar till skoter?( Yamaha) Om det finns nån direkt i stället för att gå via Yamah Center i Göteborg. Tacksam för alla svar:)

MVH Jimmy Sjöberg

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.062 sekunder