Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Le mans-starten 1:a heatet 16 år 11 månader sedan #9206

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

PerLan skrev:

Haha, den där springande chihuahuan missade jag :=)
-han kan inte varit rädd om livet.
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9208

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Robban du sa till mig att du låg före mig efter den läskiga vurpan när det vart omstart...
Men jag har inne spåret precis vid bojen innan dig och sen kom din fina loop (se filmen)
Som du ser så hamnade du för mig på omstarten i startordningen men jag bjuder på det
jag fick ju komma före dig ändå... du behövde nog lite handikapp.. :-D

Ha det bra !
MVH
/Peter
222

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9215

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare

PeterB skrev: Robban du sa till mig att du låg före mig efter den läskiga vurpan när det vart omstart...
Men jag har inne spåret precis vid bojen innan dig och sen kom din fina loop (se filmen)
Som du ser så hamnade du för mig på omstarten i startordningen men jag bjuder på det

Ha det bra !
MVH
/Peter
222

Fan att det finns folk som filmar det blir ju sååå mycket svårare att fuska då. Det var inte meningen att ta din plats men med mitt slag skepp så tag du ju ändå mig i första kurvan :-D. Och du lime vi skall prata om detta sen det är inte ok att mixra med bildbevisen att klippa om filmen så att jag kom efter PeterB det var taskigt. :-D
/Robban

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9216

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev:

PeterB skrev: Robban du sa till mig att du låg före mig efter den läskiga vurpan när det vart omstart...

Ha det bra !
MVH
/Peter
222

Fan att det finns folk som filmar det blir ju sååå mycket svårare att fuska då. Det var inte meningen att ta din plats men med mitt slag skepp så tag du ju ändå mig i första kurvan :-D. Och du lime vi skall prata om detta sen det är inte ok att mixra med bildbevisen att klippa om filmen så att jag kom efter PeterB det var taskigt. :-D
/Robban

:-D :-D

Synd att jag inte fick med en bild på hur ni stod några minuter före första starten. Alla var tok taggade och stod startberedda - alla utom Robban! Han stod rakt upp och ned och kollade runt lite, kolugn alltså! Såg riktigt kul ut. :-D
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9217

• Besökare
  • Besökare

Gärna pekpinnar för skoteråkare
Vattenskoter-EUbbe4.jpg

Sport 14 september I helgen genomfördes Hot Island Race ute på Grisslingens vatten, ett arrangemang som slockade mängder med båtmodeller och nyfikna åskådare.
Resultat
Stockklassen
1. Ola Laquist, Stockholm Offshore
2. Johan Åberg, Stockholm Offshore
3. Niklas Ohlsén, RIB Extreme Racing
4. Roland Ström, Stockholm Offshore
5. Henrik Airén, RIB Extreme Racing
6. Peter Berg
7. Claes Carnefeldt
Openklassen
1. Robert Westerlund( Ensam i den klassen kom in på en 7placering totalt efter att ha brutit ett heat.

En uppvisningstävling ska innehålla täta, knixiga svängar. Det triggar inramningen. Men att svänga mycket tar också på krafterna, det medger föraren Robert Westerlund efter avklarat heat ute på Grisslingens böljor.
–Stämmer, jag är oerhört trött efter repan. Det stänker och mycket händer. Folk åker av, precis som det ska det vara på en uppvisningstävling, säger Westerlund som till slut hamnade på en sjundeplats i Stockklassen för vattenskotrar.
– Den här tävlingen samlar åkare som normalt tävlar utomskärs inom så kallad Offshore Racing. Vi är här för att vi tycker det är kul att tävla men också för att vi vill att fler ska hitta till det märkesoberoende forumet guppa.se där vi informerar om hur man på bästa sätt ska framföra sitt fordon i skärgårdsmiljö, utan att reta upp omgivningen.
Då handlar det om sjövett?
– Det blir många och tydliga pekpinnar.
Exempelvis?
– Att de här skotrarna faktiskt är båtar, om än små sådana. Vi är exempelvis positivt inställda till införandet av båtkörkort, något som skulle göra det betydligt lättare att kontrollera missbruket.
Det finns också problem?
– De här fordonen går uppemot 73 knop och väger 400 kilo, med förare och full tank uppemot 500 kilo. Därför gäller det verkligen att hålla rätt avstånd och hastighet.
De höga farterna lockar förstås yngre förare?
– Ja. Personligen tycker jag inte att en 15-åring ska få köra en vattenskoter som går över 100 kilometer i timmen.
Finns det myter rörande vattenskotrar?
– Många säger att skotrarna låter för mycket och att vi förorenar vattnet längs stränderna. Det stämmer inte riktigt eftersom vi kör med ganska snälla fyrtaktsmaskiner som släpper ut mindre föroreningar än en vanlig motorbåt. Men visst, de äldre tvåtaktarna låter en hel del.
Säsongen lider mot sitt slut, hur mycket åkning återstår?
– Jag åker så länge det inte finns is, och det är en ganska häftig upplevelse, att åka runt i skärgården under vinterhalvåret. Och visst, farten är också en del av tjusningen.
Skriv ut

Niklas Instedt

Ja det blir kanske inte riktigt som man säger när det kommer på papper så blir det en annan formulering än vad som var meningen men men så är det alltid. Tex meningen

Vi är exempelvis positivt inställda till införandet av båtkörkort

Det är min högst privata inställning.

Att de här skotrarna faktiskt är båtar

Nä jag sa att vi framför dessa som båtar och bedöms än så länge som båtar av Kustbevakningen/Polisen.

Gärna pekpinnar för skoteråkare

Ja dom sätter sina rubriker som dom vill ni vet pressfrihet men det är som det är vi fick i alla fall en halv helsida i lokal tidningen. Gå in på denna länk och se originalet.
www.nvp.se/sv/Sport/Garna-pekpin ... oterakare/
/Robban

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9218

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

...säger Westerlund som till slut hamnade på en sjundeplats i Stockklassen för vattenskotrar.

Du körde ju OPEN??

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9234

• Besökare
  • Besökare
Helt riktigt men det blev nog lite svårt att köra den klassen då jag var ensam deltagare i open. Men å andra sidan så var denna tävling endast en uppvisnings tävling och test inför 2010 år tävlingar. Fast det var skit kul att köra så du missade något Lime.
/Robban

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9235

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag har varit förkyld i 1,5 vecka så det var nog bra att jag inte var med. Såg iaf kul ut, om än läskigt med vurpan (inte själva vurpan men risken att bli påkörd efteråt).

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9236

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
njae på en supercourse är det ju ganska brett och mkt plats så jag tyckte inte det var några problem att se vurpor etc. är betydligt läskigare att åka på saltsjön när det är fullt med färjor etc....

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #9292

• jowel
  • jowel Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hej,

Jag har köpt loss grymma kort och rättigheter på er grabbar från racet.
Ola blev vackrast på bild....

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Sidan laddades på: 0.077 sekunder