Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8044

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Grisslinge, den 12 - 13 September 2009
SUK & SRC hälsar dig hjärtligt välkommen till Hot Island Race, på Grisslinge havsbad, Värmdö.

Klasser Lördag 12.9: J 15, GT 15, GT 30, T 400, OSY 400
Söndag 13.9: Thundercat, Vattenskoter Runabout, Classic, OSY400

Mästerskap SM/RM deltävling för J15, GT15, GT30, T400, OSY 400 samt Thundercat (P750)

Plats Grisslinge havsbad, ca 24 km öster om Stockholm, följ väg
222 strax bortom Gustavsberg.

Regler Tävlingarna körs enligt UIM & SVERA regler. Beroende på deltagarantal
Kan vissa klasser köras tillsammans. Min 5 deltagare krävs för att klass ska köras.

Besiktning Äger rum lördag respektive söndag morgon kl. 07,30 – 09,00.
Bana 4-punktsbana med högerböj. SM klasser kör 4 heat, Classic kör 3 heat
OSY kör en längre bana på lördag, en kortare på söndag.

Banor för Thundercat och Runabout meddelas i Start PM.
Start Stillaliggande med startljus från startbåt.
Dessa kör en förmodligen något förlängd bana typ super course.

Anmälan Anmälan ska vara arrangören tillhanda senast 31 augusti, under adress:
SRC, c/o Maud Rudefors, Gulmårans väg 5, 132 45 Saltsjö-Boo, alt.
Anm.avg. 600:- för Classic 300:- för vattenskotrar 400:- vid fler än 6st startande.

Avgiften betalas samtidigt med anmälan (senast 31 augusti) till SRC pg.nr: 23007-8.

Efteranmälan i mån av plats mot 200:- i extra avgift.
Start PM Startbekräftelse till anmälda förare skickas ut den 7 september.

Upplysningar Per Benson 08-6833020
Maud Rudefors, mob. 0705-53 60 93

Välkommen till Sverige populäraste rundbanerace
Vi hoppas på bra racing, fint väder och mycké folk
HJÄRTLIGT VÄLKOMNA

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8046

• Besökare
  • Besökare
Skulle vara kul om vi kör detta främst för att vissa upp oss plus att det är ett perfekt läge för att göra lite reklam om Skoter race, Guppa.se, Stockholms Offshore, Rib Extreme Racing och Offshore tävlingar 2010 hur man gör för att börja tävla. Man kan bjuda in NVP tex men då måste vi veta ganska tidigt om vi skall köra. Denna tävling skulle i sånt fall vara en bra tävling för de som vill börja tävla då man inte måste ha förarintyg utan endast vara med i en klubb plus att lösa endags licsens.Eller har jag helt fel Roland.

Detta är ingen OffShore tävling då Grisslinge är mer att betrakta som en insjö. Men lite kul ändå att köra med tanke på att det är nära och lätt att ta sig till.

Jag skulle kunna fixa stort tält 9 x 3 meter där Kanske tex BUSE skulle kunna vissa sin skoter som reklam för Guppa då hela sidan på den är Guppa tejpad vilket blev riktigt snyggt, plus att jag kan fixa så att vi kan bjuda på kaffe plus kaka till alla som vill som tittar förbi, Rib Extreme Racing och Stockholm Offshore kan vissa vad ni har att bjuda på och vad som händer nästa år. Plus vad vi nu vill skall synas Skall vi köra så blir det väl på Söndagen så på Lördagen kan vi ju vara ambasadörer för Vattenskotrar och sporten det finns ju som vi vet en hel del skorar i Nacka,Värmdö säkert fler som vill börja tävla men inte vet hur man gör. Låter det skit knasigt så kan vi ju hoppa detta vad säger ni andra ec1, ceasar, c6racer, AndreasT, BUSE, samson, Zorro71, Ribban, RF_Racing, J.Åberg, numberone, Christian, PeterB och Rib Extreme.

Bra initativ, vi slår våra påsar ihop och gör lite bra PR för sporten!
Robban vet vad jag kan ordna för material för att synas!

Hur många besökare väntas det komma på tävlingen? Någon tidning som ska skriva om det?
/BUSE

Toppen!
Jag och mitt posse är på! :-D
Detta vore sketa roligt att köra, måste bara tigga till mig nån farkost...
En tävling som säkert är mkt bättre ur åskådarsynpunkt än rena offshore race, och som du påpekar utmärkt för lite positiv PR!!
Carl

/Robban

HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8049

• Besökare
  • Besökare
Anmäler nu!!
Se nu till att anmäla er till detta det blir väl den sista tävlingen för i år för vissa eller är det fler tävlingar som är på gång?
Skriv ut denna anmälan och skicka/mejla den till.
SRC
c/o Maud Rudefors
Gulmårans väg 5
132 45 Saltsjö-Boo
alt.
www.svera.org/files/blanketter/t ... nmalan.pdf
Nu slår vi tillsammans ett slag för våran sport.

Sjösättning skall jag fixa så att vi kan göra detta på GBS Grisslinge båtklubb där vi har en bra betong ramp plus vatten för ursköljning plus parkering inom inhägnat område så att vi slipper köra ner på stranden med våra drag bilar, även hus där vi kan byta om om det är skit väder.

Vi skall försöka fixa lite Beach flaggor till att ha vid tält/strand och någon Banderoll som man sätter upp längs väg 222 någon vecka innan där det står att det är Vattenskoter race den 13/9 på Grisslinge välkomna att titta.

Jag behöver dok någon som hjälper mig att rigga allt inte mycket jobb då det mesta finns på plats mer som mentalt stöd.

Tanken var att sätta upp tält på Lördagen till Söndagen för att vara Ambassadörer för Vattenskoter sporten och Guppa.se Rib Extreme Racing och Stockholm Offshore får mer än gärna vissa sitt i tältet (Atmos som ni är sponsrade av ligger ju på Värmdö dom vill kanske köra ner en Lastare till stranden för att göra reklam typ gafflar på med en Skoter på eller ec1 vad säger ni.)
Låt oss göra ett trevligt sensommar evenemang tillsammans.

Sitt inte där hemma och vänta till sista sekund för att anmäla er
ucp.php?i=pm&mode=compose&u=152
PM mig er intresse så sätter jag upp er på listan och ni skickar in anmälan.
/Robban

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8226

• Besökare
  • Besökare
I kväll så bestäms vilken sorts bana det blir den blir förmodligen ca 2-2,4km lång vaven kommer att ta ca 55-75sekunder och så skall antal varv bestämas. Det kommer att vara minst två stäckor där vi kommer att få upp farten till +60knop, banan kommer att gå i vänstervarv med minst 2st svängar åt höger. Det kommer att bli LeMans start från stranden med skotrarna liggande ute på vattnet på säkert djup för att inte få in sand eller sten i pumpen typ ca 70-100cm djup förarna står på stranden ca 10-20 meter upp för att vid start springa ner till skotern starta och iväg. Allt för att det skall bli lite mer späning för publiken. Mer info kommer inom kort så se nu till att anmäla er detta är en tävling som alla kan köra bara man går med i en Svera ansluten klubb för ca 100-200kr plus att man har skydds utrustning och löser engångs licsens. PM mig om du har frågor hur man gör så hjälper jag gärna till att leda dig rätt.
/Robban

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8280

• Besökare
  • Besökare
Nu har vi ett första utkast på banan den ser ut så här.
kartor.eniro.se/query?mop=aq&map ... LTdmODQ%3D
Ca 2225 meter lång. Det kommer vara LeMans start med skotrarna liggande ute i vattnet på ca 70-100cm djup fast hållna av hjälp person (vi kommer förmodligen få hjälp att hålla skotrarna av några som kör Thundercat) vi åkare står 15-20 meter upp på stranden vid signal springer vi ner hoppar på startar lite snett höger ut för att få första bojen på vår höger sida nästa blir skarp vänster sen så kör vi 9 varv i vänster varv. Vid missad boj så blir det förmodligen ett extra varv = gör inga missar helt enkelt. Mer om tävlingen kommer inom kort.
/Robban

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8282

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Kul att det fixa race lite här och där nu bra jobbat..
Men det ser lite tunt ut i startlistan så det gäller för så många som möjligt
att försöka hänga på detta nu när det börjar etablera sig i båtsporten så vi får vara
med i flera tävlingar..
Jag ska försöka hänga på detta om jag får min pump/jet fixad har tydligen ett
lager som håller på att rasa, jag åkte hela Roslagloppet med det missljudet så vet inte om man ska chansa (tydligen kunde den totalrasa..)
Detta ska gå på garantin men det var tydligen beställningsvara.
Jag återkommer inom kort med besked.

MVH
/Peter
Seadoo RXP

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8346

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Coolt med Lemans start.. nu börjar det likna lite racing:)
-Synd bara med så tunt startfält!

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8347

• Besökare
  • Besökare
Kom igen nu folk passa på att prova på lite race åkning PM mig om intresse så kan vi lösa medlemskap på plats och en engångslicens total kostnad ca 550kr + tävlings avgift 400kr. Hjälm, ryggskydd, skor, flytväst helst med grenrem och en standard skoter mycket billigare än så blir det inte så kom igen nu och testa så kan du fundera hela vintern om du skall köra nästa säsong.
/Robban
( Har Stockholm Offshore fått stall order att inte starta denna tävling från sina sponsorer och ägare?) ;)

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8391

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Plattvatten eller offshore-förhållanden tänker jag inte lägga mig i.
Däremot så kan vi väl inför denna tävling lägga den diskussionen vid sidan och försöka få ihop så många som möjligt.

Detta är en god chans för oss skoteråkare att visa upp att vi inte bara är ett gäng planande vandaler. Ett större startfält och möjlighet för nyikna att snacka med förarna i guppa-tältet tror jag kan göra gott för sporten.

Har jag skoter då så kör jag.

/ Robin
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: HOT ISLAND RACE VÄRMDÖ 13/9 16 år 11 månader sedan #8398

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev:

Robbbin skrev:

ceasar skrev: Jag vill verkligen köra detta, men har helt enkelt inte råd...

Det är dock en god anledning. Anmälningspriserna har en tendens till att sticka iväg har jag märkt. Det är i min mening inte något som främjar sporten.

Varför dessa priser?

Om det nu är de 600:- som är det trånga så får jag helt enkelt prata med Per Benson om vi kan förhandla ner detta till typ 300:- mot att vi kanske ställer upp med några som kan ligga som ban vakter under lördagen plus del av söndagen med sina skotrar om det är av intresse. Eller vad såger ni att det får kosta att köra en sådan här tävling.
/Robban

Faktum är ju att det för tillfället inte finns något att vinna i likvida medel eller grejer, inte heller kan man i år tävla om SM-titeln. Jag personligen kör ju inte offshore så jag ska väl inte lägga mig i men vad får man för startavgiften?

Jag personligen kan hjälpa till som banvakt eller rescueskoter om det behövs. Det kan vi ta i PM
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Sidan laddades på: 0.088 sekunder