Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SM i Offshore 2010 16 år 10 månader sedan #9333

• -sho-
  • -sho- Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

RF_Racing skrev: Vidare är Uppsala är en bra tävling att ha med då det alltid är många startande ekipage och väl arrangerat.

Uppsala är ingen Offshore-tävling. Den går ju på en insjö...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SM i Offshore 2010 16 år 10 månader sedan #9355

• jowel
  • jowel Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hej,

Vad var det svåra med logistiken???
Vi hade en servicerib med som alla kunde använda till självkostnadspris för bensin och mat etc.
Det enda som behövdes var att lägga i skotern i Åkerberga och sedan ha någon som tog bil och vagn till Öregrund och hämtade upp en efter loppet.

Är det något jag missat? :o

Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING

ceasar skrev: Rosis är inte bara dyrt, det är jobbig logistik också.. Fastän jag och cc1 bor i Sthlm hade vi ändå svårt att få ihop logistiken, vilket betyder att det blir ännu jobbigare från någon som är ifrån t ex. västkusten.

Rosis är tillräckligt stort för att bära sig själv + att det inte är en riktig offshoretävling och därför inte hör hemma i en SM-serie för offshore.

Re: SM i Offshore 2010 16 år 10 månader sedan #9357

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Hej igen,

Det är kul att det finns många tankar kring SM serien, tyder på att vi kan få till många aktiva team. :winner:

Ska vi lyckas med att attrahera befintliga och som jag själv helt nya aktiva till sporten bör vi skapa rätt förutsättningar och möjligheter. Jag håller med Niklas, RibExtreme att ett möte där vi träffas och samtalar/beslutar kring dessa frågor kan vara en bra fortsättning.

För att vi inte skall stirra oss blinda på olika lösningar kan det vara lämpligt att bjuda in representanter från andra lyckade offshore sattsningar. Jag tänker närmast på Rolle och Marie från Thundercatserien (saxat Mange, X-180). Även Christer Gustafsson (ordf. samt PR och Marknadsansvarig, Svera) kan vara lämplig att ha med för att få acceptans och stöd från styrelsen.

Vad tror ni om detta upplägg?

Önskar er en trevlig helg och lycka till i Uppsala imorgon.
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: SM i Offshore 2010 16 år 10 månader sedan #9472

• -sho-
  • -sho- Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member

RIB Extreme skrev: Hej,

Vad var det svåra med logistiken???
Vi hade en servicerib med som alla kunde använda till självkostnadspris för bensin och mat etc.
Det enda som behövdes var att lägga i skotern i Åkerberga och sedan ha någon som tog bil och vagn till Öregrund och hämtade upp en efter loppet.

Är det något jag missat? :o

Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING

Vi tyckte det var väldigt omständigt och dyrt. Vet flera som inte körde pga detta.
Ni hade en servicerib som var super, men det kostade ju ganska mycket + att det inte fanns obegränsat med utrymme.
Det var inte så enkelt att få tag i någon som kan köra runt ett släp en hel dag. Och vi bor ändå i Stockholm vilket antagligen gör det svårare för någon som inte är härifrån.

Sidan laddades på: 0.085 sekunder